• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
3
جاده کشی سبلان

بررسی شایعه جاده کشی در سبلان صورت گرفت

  • کد خبر : 908
  • 15 مهر 1399 - 19:28
بررسی شایعه جاده کشی در سبلان صورت گرفت
بام نیوز: فدراسیون کوهنوردی به جاده کشی در دامنه سبلان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بام، این روزها خبری در فضای مجازی با مضمون جاده کشی در سبلان در حال دست به دست شدن است و واکنش هایی را هم در پی داشته است. سبلان که سومین قله مرتفع ایران محسوب می‌شود، در شهرستان مشکین شهر قرار دارد و هر ساله کوهنوردان زیادی برای صعود این قله وارد منطقه می‌شوند.

برخی عنوان کرده‌اند بعد از اتفاقاتی که برای دماوند افتاده، حالا نوبت سبلان است. با توجه به حضور عشایر در دامنه سبلان و وجود آبگرم‌های متعدد در این منطقه باعث شده تا مسئولان استان اردبیل جاده کشی را در دستور کار خود قرار دهند و فضا را توریستی و گردشگری کنند، در حالی که این کار باعث تخریب سبلان خواهد شد.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی در این خصوص به بام گفت: ما هم صحبت‌هایی در مورد جاده کشی مخفیانه شنیده‌ایم و برهمین اساس از هیات استان در این خصوص استعلام کردیم که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: چشمه‌های آبگرم‌ زیادی در منطقه سبلان وجود دارد و استانداری به سمت گردشگری رفته است و ظاهرا به دنبال ایجاد اتوبان هستند. ما پیگیر این موضوع هستیم، اما عملا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در خصوص استعفای رئیس هیات کوهنوردی اردبیل هم گفت: رئیس هیات با توجه اینکه مشغله زیادی داشت، از سمت خود استعفا داده و در حال حاضر این هیات با سرپرست اداره می‌شود تا انتخابات برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.