• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

بهترین راه برای تقویت رشد گیاهان کدام است

  • کد خبر : 52733
  • 17 شهریور 1400 - 20:19
بهترین راه برای تقویت رشد گیاهان کدام است
بام نیوز: گاهی با وجود اینکه تمامی شرایط مورد نیاز برای رشد یک گیاه فراهم است، گیاه باغچه یا آپارتمان رشد مطلوبی ندارد و در بیشتر مواقع پژمرده است و در نهایت هم از بین می‌رود!

به گزارش بام نیوز، بنابر اعلام زیست گستر فناور روناک، این مشکل تنها مخصوص یک باغچه خانگی یا گیاهان کوچک آپارتمانی نیست، بلکه گیاهان مزرعه یا باغ‌های بزرگ هم با این مشکلات مواجه می‌شوند که برای یک کشاورز خطرآفرین است. گاهی این اختلالات در روند رشد گیاه آنقدر شدت می‌گیرند که حتی استفاده از کودهای شیمیایی هم مشکل را حل نمی‌کند؛ از همین رو باید به دنبال راه حلی مطمئن برای سالم و تازه نگه داشتن گیاهان بود.

رووت گاردین؛ الگوبرداری از طبیعت

برای درک اینکه چه چیزی مانع رشد گیاهان می‌شود، ابتدا باید دید آنچه باعث رشد آن‌ها می‌شود، چیست؟ در واقع میکروارگانیسم‌هایی در فلور میکروبی‌ خاک وجود دارند که درون بافت یا اطراف ریشه گیاه فعالیت می‌کنند و با تبدیل موارد غیرقابل جذب، به قابل جذب، گیاه را در رشد خود یاری می‌کنند. این میکروارگانیسم‌ها انواع گوناگونی اعم از قارچ و باکتری دارند.به عبارت ساده‌تر آن‌ها تغذیه گیاه را راحت‌تر می‌کنند.

حال، آیا همه خاک‌ها حاوی این میکروارگانیسم‌ها هستند؟ آن‌ها را از کجا می‌توان یافت و در اختیار گیاه قرار داد؟ شرکت زیست فناورگستر روناک دقیقا برای پاسخ به همین سوالات قدم به میدان گذاشته است.

زیست فناور گستر روناک، تمرکز خود را بر جداسازی و شناسایی میکروارگانیسم‌های باکتریایی موثر در رشد و افزایش‌دهنده توان مقاومتی گیاه روی آفات و تنش‌های محیطی متمرکز کرده است و در نهایت موفق شده تا یک فرمولاسیون مناسب جهت انتقال این عوامل از آزمایشگاه به مزرعه طراحی کند.

تاثیر کودهای هوشمند بر تقویت رشد گیاهان

ویژگی منحصر به فرد این فرمولاسیون، هوشمند بودن با خاصیت رهایش کنترل‌شده است که میتواند میکروارگانیسمها را به آرامی در خاک رهاسازی کند. این کودهای زیستی هوشمند، با نام تجاری «رووت گاردین» در بازار به صورت اختصاصی برای گیاهانی چون توت فرنگی، صیفی‌جات، درختان پسته، گل‌های رز و گل محمدی، گیاهان ذراعی و سایر گیاهان باغی عرضه می‌شوند. همچنین برای گیاهان آپارتمانی، این کودها نام تجاری «دیمیتر» و «لوان» به خود گرفته‌اند.

تمامی فرآیند تولید، توزیع و عرضه این محصول، حاصل چندین سال مطالعه دانشگاهی، تجربیات فردی و ابتکارات تیم تحقیق و توسعه روناک بوده است و هیچگونه شبیه‌سازی داخلی یا خارجی در آن دخیل نبوده است.

شرکت زیست فناور گستر روناک در سال ۱۳۹۵ به ریاست هیات مدیره دکتر پژمان خدایگان و مدیریت مهندس الهه واثقی خوندابی تاسیس شده و پس از استقرار در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه ولی‌عصر(ع) رفسنجان، کار خود را در زمینه طراحی و تولید محیط کشت‌های اختصاصی میکروبی و برخی از دستگاه‌های آزمایشگاهی از قبیل کود بیولوژیک و تولید ترکیبات آرایشی بهداشتی-گیاهی، آغاز کرد.

این شرکت امیدوار است که در آینده بتواند با عبور از چالش‌هایی چون نوسانات بازار و عدم وجود قوانین حمایتی مناسب، و کسب مجوزهای لازم، محصولات خود را صادر کرده و سهمی در جنبش‌های نوآورانه و فناورانه امروز داشته باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.