• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی طبیعی خراسان شمالی جنگل‌کاری شد

  • کد خبر : 80375
  • 03 آذر 1401 - 15:22
حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی طبیعی خراسان شمالی جنگل‌کاری شد
بام: رییس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۴۸۷ هکتار از اراضی طبیعی استان در قالب پویش «ایران سرسبز» نهال‌کاری و بذرکاری شد.

مهدی قدیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار داشت: پویش ملی ایران سرسبز از هشتم دی ماه سال گذشته آغاز و در این پویش قرار شد تا به یاد هر شهید هزار نهال در بازه زمانی ۱۴ ساله کاشته شود.

وی تصریح کرد: ۵۶ هکتار نهال‌کاری و ۲ هزار و ۴۳۱ هکتار بذرکاری در قالب این پویش با مشارکت گروه های جهادی، کوهنوردی، اقشار مختلف مردم و سایر دستگاه های دولتی در خراسان شمالی جنگلکاری شد.

رییس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ادامه داد: هزینه کشت، مراقبت، آبیاری، حفاظت و نگهداری هر هکتار نهال کاری حدود ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و پیش بینی می شود تا ۱۲۰ هکتار نهال کاری و بذرکاری در اراضی استان تا پایان امسال اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در هر هکتار با توجه به شرایط آب و هوایی، بارندگی، خاک و آب ۵۰۰ تا ۱۵۰ اصله نهال کشت می شود که با توجه به وضعیت خشکسالی استان بین ۲۰۰ تا ۱۵۰ اصله نهال و در جنگل های هیرکانی ۴۰۰ تا ۳۰۰ اصله نهال در هر هکتار کشت می شود.

قدیمی عنوان کرد: تقویت حوزه های زیست محیطی، منابع طبیعی از طریق توسعه سرانه فضای سبز، بهره‌برداری از فضاهای عمومی، شهری و بوستان ها، ارتقای نقش مردم و گروه های جهادی در توسعه نهال کاری و جنگل کاری از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

جنگل های خراسان شمالی در گستره چهار میلیون و ۳۴۵ هزار هکتار جزو جنگل های حفاظتی کشور محسوب می شود.

۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.