• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
2

حذف احتمالی کیک بوکسینگ از کاروان اعزامی به بازی‌های اسلامی

  • کد خبر : 74657
  • 28 اردیبهشت 1401 - 23:18
حذف احتمالی کیک بوکسینگ از کاروان اعزامی به بازی‌های اسلامی
بام نیوز:کوتاهی مسئولان فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای ارائه مدارک و مستندات مربوط به تیم اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی،این رشته را در آستانه کنار گذاشتن از این بازی‌ها قرار داده است.

به گزارش بام نیوز، کیک بوکسینگ یکی از ۱۸ رشته مصوب برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی است. ثبت نام اولیه ورزشکاران و همراهان آنها برای سفر به قونیه همزمان با دیگر رشته‌ها انجام شده است اما هنوز از طرف مسئولان این رشته اقدامی جهت ارائه مدارک و مستندات لازم جهت انجام کارهای نهاییِ اعزام انجام نشده است.

کیک بوکسینگ در قالب انجمن پیگیر فعالیت‌های خود است اما کمیته ملی المپیک برای اعزام این رشته به رویدادی مانند بازی‌های کشورهای اسلامی با فدراسیون انجمن‌های ورزشی که متصدی این انجمن به حساب می‌آید، مکاتبه و رایزنی لازم را دارد. در واقع این فدراسیون است که تا به امروز پاسخی به پیگیری‌های انجام شده توسط کمیته نداده است.

همین مسئله کیک بوکسینگ را در آستانه کنار گذاشتن از فهرست رشته‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی قرار داده است. اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به این بازی‌ها در گفتگو با خبرنگار بام نیوز در این زمینه گفت: چندبار با مسئولان فدراسیون مکاتبه داشته و خواستار ارائه زودتر مدارک لازم برای اعزام ورزشکاران و مربیان شدیم اما تا به امروز هیچ خبری نشده است. اگر تا یکی دو روز آینده این مدارک به دستمان نرسد قطعاً این رشته را از ترکیب کاروان حذف می‌کنیم چون فرصتی نداریم و نمی‌توانیم معطل بمانیم.

حذف احتمالی از فهرست رشته‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی در حالی کیک بوکسینگ را تهدید می‌کند که این رشته از رشته‌های امیدِ مدال ترکیه برای برگزاری این بازی هاست.

پیش از این هم مقرر شده بود کیک بوکسینگ ایران با ۸ ورزشکار در بخش مردان و ۴ ورزشکار در بخش بانوان عازم قونیه شود.

به گزارش بام نیوز پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی طی روزهای ۱۸ تا ۲۷ مرداد سال به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد.

تیروکمان، دوومیدانی، بسکتبال، دوچرخه سواری، شمشیربازی، ژیمناستیک، هندبال، جودو، کاراته، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، والیبال، وزنه‌برداری، کشتی و فوتبال در کنار کیک بوکسینگ رشته‌های نهایی اعزامی کشورمان به بازی‌های کشورهای اسلامی هستند. در بخش جانبازان و معلولان هم اعزام رشته‌های پاراتیروکمان، پارا شنا و پاراتنیس روی میز مصوب شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.