• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0

دبیرکل فدراسیون فوتبال: آموزش VAR برای داوران بزودی آغاز می‌‎شود

  • کد خبر : 66323
  • 02 دی 1400 - 19:26
دبیرکل فدراسیون فوتبال: آموزش VAR برای داوران بزودی آغاز می‌‎شود
بام نیوز: دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: آموزش تکنولوژی VAR (کمک داور ویدئویی) برای داوران ایرانی بزودی آغاز می‎‌شود و فدراسیون فوتبال نیز برای ورود این فناوری به عرصه داوری مسابقات تمام تلاش خود را بکار گرفته است.
به گزارش بام نیوز، حسن کامرانی‌فر دوشنبه‌‎شب در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: اینکه فدراسیون در مورد VAR سکوت کرده این رویکرد به منزله بی توجهی به تکنولوژی کمک داور ویدئویی نیست زیرا در فضای سکوت کارهای آن در حال انجام است.
وی بیان کرد: استفاده از این تکنولوژی یکی از اولویت‏‎‌های فدراسیون فوتبال است و در این راستا همه تلاش‌‎ها برای ورودی تکنولوژی VAR در در دست اجرا است.

کامرانی‎‌فر ادامه داد: لایسنس شرکت‏‌های نمایندگی طرف حساب فیفا برای ورود تجهیزات تکنولوژی VAR با تغییرهایی مواجه شده که در این راستا از طریق سایت فدارسیون فوتبال ایران اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.

میزبانی‌ بوشهر از تیم ملی فوتبال ساحلی شایسته است
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط با وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی نیز اظهار کرد: میزبانی از تیم‎‌های ملی ایران و بلاروس در بوشهر بخوبی محقق شده که این مهم قابل قدردانی است زیرا هیات فوتبال این استان نشان داد که بوشهر می‏ تواند همچون گذشته تورنمنت‏‌های بین المللی را بخوبی میزبانی کند.
وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سه بازی خود برابر بلاروس در بوشهر تاکنون ۲ بازی را با موفقیت پشت سرگذاشته و این بازی‏‌ها می‌‏تواند فرصت خوبی برای میدان دادن به بازیکنان جوان و بهبود وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی باشد.
کامرانی ‎فر اظهار کرد: فدراسیون فوتبال نیز در راستای نگاه توسعه‌‏ای خود به فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در بخش آقایان و بانوان امیدوار است تا بتواند به فوتبال ساحلی کمک کند و زمینه را برای حضور تیم ملی در تورنمنت‌‏‎های بین‌المللی فراهم کند.

وی یادآور شد: تیم ایران پس از سه سال دوری از رقابت‎‌های بین المللی در مسابقات بین قاره ای امارات نتیجه بسیار خوبی گرفت و با توجه به وجود بازیکنانی باکیفیت روند موفقیت‌های تیم ملی همچنان ادامه‎‌دار باشد.

تصویب اساسنامه فدراسیون مانع از ایجاد چالش‌های جدید خواهد بود

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط با اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز اظهار کرد: فدراسیون سال گذشته به فیفا تعهد داده تا اساسنامه را قبل از ارسال به تصویب مجلس برساند و بدون شک نمایندگان با نگاه خوب خود به فوتبال کمک می‏‌کنند تا اساسنامه فدراسیون در موعد مقرر به تصویب برسد و از این طریق از ایجاد چالش‎‌های جدید‏ برای فدراسیون جلوگیری شود.
کامرانی‏‌فر در ارتباط با احداث کمپ تیم ملی فوتبال ساحلی در بوشهر نیز گفت: در این راستا نشستی در بوشهر برگزار شد تا با توجه به اینکه استان بوشهر یکی از پایگاه‌‎های اصلی فوتبال ساحلی کشور است تلاش می‏ شود تا کمپ تیم ملی فوتبال ساحلی در بوشهر احداث شود.

کمپ تیم ملی فوتبال ساحلی در بوشهر احداث می‌شود
وی عنوان کرد: در مرحله نخست باید زمین فوتبال ساحلی بوشهر توسعه داده شود و در کنار آن امکانات پزشکی، آمادگی جسمانی و سالن‌‏های موردنیاز آن اجرایی شود تا کمپ مدنظر فدراسیون فوتبال برای توسعه فوتبال ساحلی احداث شود.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط با محدودیت برخی از باشگاه‏‌های بوشهری برای فعالیت در عرصه نقل و انتقالات اظهار کرد: در ابتدای فصل برخی از تیم‎‌ها از جمله شماری از تیم ‏های بوشهری با این مشکل مواجه بودند که با همکاری صورت گرفته تلاش شد تا تیم‎‌ها بتوانند بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند.
کامرانی ‎فر ادامه داد: اکنون نیز تیم‌‎ها به دلیل بدهی به بازیکنان و مربیان قادر به فعالیت در نقل و انتقالات نیستند که باید بدهی‏‌های خود را تسویه کنند.
وی اظهار کرد: با این وجود فدراسیون به برخی از تیم‌‏ها که بخشی از بدهی‌‎های خود را پرداخت کردند به همین نسبت به آنها اجازه جذب بازیکنان داده می‌شود.

باشگاه‌های فوتبال بدهی‌های خود را پرداخت کنند
کامرانی‌فر ادامه داد: انتظار می‎‌رود باشگاه‎‌ها نیز برای پرداخت بدهی‌‏های خود اقدام کنند و در مقابل فدراسیون فوتبال نیز در کنار باشگاه‌‎ها خواهد بود.
وی در ارتباط با وضعیت پیشرفت داوران بوشهری گفت: این استان علاوه بر بازیکنان شایسته داوران خیلی خوبی نیز دارد که با کار و برنامه‌‏ریزی بیشتر در آینده از داوران بوشهری و قضاوت آنها در بازی‏‌های بین المللی بیشتر خواهیم شنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=66323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.