• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

دیواره‌نوردی در یوسمیتی با اخذ مجوز

  • کد خبر : 40473
  • 20 اردیبهشت 1400 - 21:37
دیواره‌نوردی در یوسمیتی با اخذ مجوز
بام نیوز: این دومین بار در تاریخ یوسمیتی است که مجوزهای صعود شبانه لازم است.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، روز گذشته خدمات پارک ملی یوسمیتی اعلام کرد که از ۲۱ ماه می همه بازدیدکنندگانی که قصد دارند یک شب را برروی یک دیوار بزرگ اردو بزنند و شبمانی کنند نیاز به مجوز دارند.
این اقدام که قسمتی از یک برنامه آزمایشی است، به مدت دو سال ادامه خواهد یافت. در این اطلاعیه همچنین بازدید کنندگان از پارک نیز نیازمند اخذ مجوز خواهند بود.

این اقدام شًکی ناگهانی برای دیواره‌نوردان و علاقمندان سنگ‌نوردی در منطقه می‌باشد. آنها معتقدند:  این امر برای برنامه‌ریزی سفر و تصمیم‌گیری در محل ایجاد تداخل می‌کند و بهتر بود ضمن نظرخواهی عمومی و در بلند مدت اجرایی می‌شد!. بازدیدکنندگان پارک سزاوار چیزی بهتر از این هستند و کوه‌نوردانی که زندگی آنها ممکن است به تصمیمات بستگی داشته باشد، شایسته توجه بیشتری بودند. آنها عنوان می‌کنند:  تعجیل در فعالیت در مدت زمان قانونی مجوز، ممکن است موجب حادثه شود.

براساس اطلاعیه صادره حداکثر مدت زمان کمپینگ در پارک ملی یوسمیتی ۳۰ شب در سال است و فقط ۱۴ شب از آن می‌تواند از ابتدای ماه می تا ۱۵ سپتامبر رخ دهد.

این دومین بار در تاریخ یوسمیتی است که مجوزهای صعود شبانه لازم است. اولین بار در ماه جون سال ۲۰۲۰ در پاسخ به خطرات همه گیری بیماری Covid-19 بود، یعنی زمانی‌که سرویس پارک موقتا مجوز پارک شبانه را برای وسایل نقلیه نیاز داشت.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.