• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

رای دادگاه حکمیت ورزش به سود فدراسیون جهانی سنگنوردی

  • کد خبر : 14767
  • 02 دی 1399 - 7:40
رای دادگاه حکمیت ورزش به سود فدراسیون جهانی سنگنوردی
بام نیوز:در مورد انتخاب ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ براساس موفقیت ایشان در رقابت‌های انتخابی و نادیده گرفتن نظر فدراسیون‌های ملی، این دادگاه رای به برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی داد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،  درپی اعتراض و شکایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ژاپن (JMSCA) از فدراسیون جهانی سنگنوردی (IFSC) به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در مورد انتخاب ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ براساس موفقیت ایشان در رقابت‌های انتخابی و نادیده گرفتن نظر فدراسیون‌های ملی، این دادگاه رای به برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی داد.

 

فدراسیون ژاپن میزبان المپیک توکیو پس از موفقیت ورزشکاران این کشور در مسابقات انتخابی که در سال ۲۰۱۹ در این کشور برگزار شد و کسب هر ۴ سهمیه ممکن، تقاضا نمود اختیار انتخاب ورزشکاران خود جهت حضور در المپیک را داشته باشد. ایشان قصد داشتند شانس انتخاب نفرات منتخب خود را از میان ورزشکاران حاضر در مسابقات انتخابی المپیک در تولوز و یا مسابقات قهرمانی آسیا (بعدا لغو گردید) نیز داشته باشند. پس از عدم توافق طرفین این دعوا، شکایت فدراسیون ژاپن به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع گردید که این دادگاه نیز اختیار تصمیم گیری را به فدراسیون جهانی سنگنوردی داد و شکایت ژاپن را نامربوط دانست.

 

اما سایت فدراسیون جهانی سنگنوردی در پی کسب این رای به سود خود با درج بیانیه‌ای تند فدراسیون ژاپن را نخستین فدراسیونی دانست که از ورزشکاران خود به دادگاه شکایت کرده!

در این بیانیه آمده:

رای دادگاه حکمیت ورزش یک فصل دردناک را به پایان رساند، فصلی که طی آن برای نخستین بار در تاریخ، فدراسیون ملی کشور میزبان بازیهای المپیک علیه صلاحیت دو ورزشکار خود، درخواست تجدید نظر کرده بود. در نتیجه این تصمیم، یکپارچگی و عدالت سیستم IFSC همانطور که پیش از این نیز توسط IOC تایید شده بود، این بار به تأیید CAS نیز رسید.

علی رغم نتیجه مطلوب، IFSC همچنان متعهد به بهبود روابط با همه ذینفعان خود است و همیشه ورزشکاران را در اولویت قرار می دهد.

 

بدین شکل ورزشکاران ژاپنی حاضر در المپیک به شرح زیر انتخاب شدند:

مردان:

Tomoa NARASAKI

Kai HARADA

 

زنان:

Akiyo NOGUCHI

Miho NONAKA

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.