• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

رقابت ملی‌پوشان بسکتبال با شاگردان سرمربی سابق ایران

  • کد خبر : 90998
  • 06 اسفند 1402 - 15:11
رقابت ملی‌پوشان بسکتبال با شاگردان سرمربی سابق ایران
بام: تیم ملی بسکتبال روز دوشنبه در چارچوب مسابقات انتخابی کاپ آسیا به مصاف هند می‌رود؛ تیمی که «ماتیچ» سرمربی پیشین تیم ملی ایران هدایت آن را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار بام، دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و هند از گروه E انتخابی کاپ آسیا و از پنجره نخست این رقابت ها برگزار می شود.

این دیدار، دومین دیدار دو تیم در این پنجره از مسابقات به حساب می آید. تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار خود در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا در آزادی و در رقابتی نزدیک با قطر به برتری ۷۶ بر ۷۴ دست یافت. هندی ها اما نخستین دیدار خود را مقابل قزاقستان برگزار کردند و با نتیجه ۶۳ به۵۰ متحمل شکست شدند. این دیدار در آستانه برگزار شد.

تیم ملی بسکتبال در شرایطی رو در روی هند قرار می گیرد که «وسلین ماتیچ» سرمربی پیشین ایران هدایت این تیم را بر عهده دارد. ماتیچ حدود ۱۵ سال پیش با فدراسیون بسکتبال ایران وارد همکاری شد و با تیم ملی قهرمان آسیا شد و در بازی های آسیایی هم به عنوان سوم دست یافت.

هند با جایگاه جهانی ۸۱ رو در روی تیم ملی بسکتبال ایران قرار می گیرد که در رنکینگ جهانی صاحب رده ۲۷ است اما جدا از جایگاه جهانی دو تیم، بهتر است ملی پوشان ایران در دهلی نو هوشیارانه وارد زمین شوند به خصوص که حضور ماتیچ در راس تیم ملی بسکتبال هند یک موضوع دو سر برد برای این مربی و شاگردانش به حساب می آید.

ماتیچ سال هاست که در بسکتبال هند فعالیت دارد از طرفی به واسطه همکاری با فدراسیون ایران، شناخت لازم را هم از بسکتبال ایران دارد اگرچه این شناخت ترکیب فعلی تیم ملی ایران نسبت به زمانی که ماتیچ هدایت آن را بر عهده داشت، تفاوت زیادی کرده است.

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران از ساعت ۱۶ روز دوشنبه(۷ اسفند) آغاز می شود. تیم ملی ایران در حالی این دیدار را برگزار می کند که هم امتیاز با قزاقستان در رده دوم گروه E قرار دارد. جدول رده بندی این گروه به این شرح است:

 

همزمان با دیدار دو تیم ایران و هند، تیم های قطر و قزاقستان هم در دوحه رو در روی هم قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=90998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.