• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
4

رییس هیات استان همدان: کوهنوردان از صعود به علم کوه پرهیز کنند

  • کد خبر : 78074
  • 24 مرداد 1401 - 20:39
رییس هیات استان همدان: کوهنوردان از صعود به علم کوه پرهیز کنند
بام: رییس هیات کوهنوردی استان همدان از کوهنوردان خواست تا اطلاع ثانوی از صعود در مسیر غرب دیواره علم کوه استان گلستان خودداری کنند.

علیرضا گوهری روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار بام اظهار داشت: براساس اعلام قرارگاه کوهستانی رودبارک و ونداربن و با توجه به ریزش بخش هایی از مسیر، اعضای باشگاه‌ها و کوهنوردان از فعالیت ورزشی و تردد در این مسیر(غرب دیواره علم کوه) به صورت جدی پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: هفته گذشته «مهدی شایگان» از کوهنوردان و مربیان برجسته کشور حین صعود در این مسیر دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

گوهری از گروه‌های کوهنوردی و سنگنوردی استان همدان خواست تا اعلام رسمی فدراسیون‌ از صعود در مسیر غربی این منطقه خودداری کنند.

دیواره علم کوه واقع در کوه علم کوه در رشته کوه البرز نزدیک مرزن آباد بعد از دماوند دومین قله بلند کشور و از نظر شرایط صعود سخت‌ترین کوه ایران به شمار می‌رود.

به طور دقیق تر، این دیواره در منطقه تخت سلیمان و ارتفاع قله چهار هزار و ۸۵۰ متر و در بین قله‌های شانه کوه، تخت سلیمان، انگشت خدا، هفت خوان‌ها، خراسان شمالی و جنوبی، شاخک‌ها و سیاه سنگ‌ها احاطه شده است.

این دیواره در جبهه شمالی قرار گرفته و ارتفاع آن از کف یخچال حدود ۸۰۰ متر است و خود دیواره نیز حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ متر ارتفاع دارد به طور کلی صاف و با شیب ۹۰ درجه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.