• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

رییس هیات کوهنوردی همدان: صعود به علم کوه بدون مجوز ممنوع است

  • کد خبر : 49891
  • 19 مرداد 1400 - 21:24
رییس هیات کوهنوردی همدان: صعود به علم کوه بدون مجوز ممنوع است
بام نیوز:رییس هیات کوهنوردی همدان با تاکید بر اینکه صعود به علم کوه بدون مجوز ممنوع است گفت: کوهنوردان برای هرگونه صعود به این منطقه باید مجوز اخذ کنند.

علیرضا گوهری  در گفت وگو باخبرنگار بام نیوز اظهار داشت: به تازگی تعدادی از سنگنوردان در اقدامی خودسرانه، غیرقانونی و بدون مجوز تعدادی از میانی های برخی از مسیرهای دیواره علم کوه و طناب های ثابت مسیر (گرده آلمان‌ها) را حذف کرده اند.

وی اضافه کرد: براین اساس فدراسیون از هیات‌های کوهنوردی استان‌ها خواسته نسبت به خودداری از صعود بدون مجوز اطلاع رسانی کنند و براین اساس کوهنوردان، سنگنوردان و دیواره نوردان همدانی برای صعود ایمن و موفق به این مهم توجه داشته باشند.

گوهری بیان کرد: همچنین تیم‌هایی که قصد صعود در این منطقه را دارند برای ایمنی در صعود شرایط خاص مسیرها را مد نظر داشته باشند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان خاطرنشان کرد: این استان جزو افتخارآفرینان کوهنوردی کشور در صعودهای موفق به علم کوه بوده و تاکنون هیچ گونه گزارشی منفی در این خصوص نداشته‌ایم.

وی افزود: همدان از قطب‌های اصلی دیواره نوردی کشور به شمار می‌رود و تاریخچه طولانی در صعودهای موفقیت آمیز در مرتفع‌ترین دیواره‌های کشور دارد.

گوهری یادآور شد: سال ۹۷ نیز همدانی‌ها صعودهای بسیار خوبی به روی دیواره علم کوه داشتند و در این زمینه جزو بهترین‌ها به شمار می‌رویم.

دیواره علم کوه واقع در کوه علم کوه در رشته کوه البرز نزدیک مرزن آباد بعد از دماوند دومین قله بلند کشور و از نظر شرایط صعود سخت‌ترین کوه ایران به شمار می‌رود.

به طور دقیق تر، این دیواره در منطقه تخت سلیمان و ارتفاع قله چهار هزار و ۸۵۰ متر و در بین قله‌های شانه کوه، تخت سلیمان، انگشت خدا، هفت خوان‌ها، خراسان شمالی و جنوبی، شاخک‌ها و سیاه سنگ‌ها احاطه شده است.

این دیواره در جبهه شمالی قرار گرفته و ارتفاع آن از کف یخچال حدود ۸۰۰ متر است و خود دیواره نیز حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ متر ارتفاع دارد به طور کلی صاف و با شیب ۹۰ درجه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.