• امروز : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 April - 2024
کل اخبار 24660
2

زارعی: رکابی و علیپور ورودی انتخابی المپیک را کسب کردند

  • کد خبر : 88645
  • 29 شهریور 1402 - 12:13
زارعی: رکابی و علیپور ورودی انتخابی المپیک را کسب کردند
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: تاکنون رضا علیپور و الناز رکابی موفق شدند سهمیه ورودی انتخابی المپیک را کسب کردند؛ هر ورزشکار در سه مسابقه جهانی شرکت می‌کند تا بتواند ورودی انتخابی المپیک را به دست آورد.

رضا زارعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره عملکرد سنگنوردان ایرانی در انتخابی المپیک، اظهار داشت: رشته سنگنوردی بعد از المپیکی شدن، به طور کامل دگرگون شد. کشورهایی که با امکانات محدودی وارد مسابقه می‌شدند، از زمانی که این رشته المپیکی شد، سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کردند. از نظر زیرساختی ما امکانات مناسبی نداریم. اکنون با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان توسعه و تجهیز، سالن کبکانیان روبروی مجموعه شهید شیرودی در اختیار ما است.

وی یادآور شد: حضور ژاپن و اندونزی از زمانی که این رشته المپیکی شده، در مواد سرعت و کامبیاند چندبرابر و حتی زیرساخت‌های آنها بیشتر شده است. نگاه این کشورها به سنگنوردی ویژه و المپیکی است. نیاز داریم تا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از ما حمایت کنند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: بیش از ۱۳ اعزام به مسابقات برون مرزی داشتیم تا بتوانیم سهمیه ورودی انتخابی المپیک را بگیریم. تاکنون رضا علیپور و الناز رکابی موفق شده‌اند تا سهمیه ورودی را گرفته‌اند. هر ورزشکار سه مسابقه جهانی شرکت می‌کند تا بتوانند ورودی انتخابی المپیک را به دست آورند.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است تا این دو ورزشکار در انتخابی‌ها حضور یابند و با آمادگی نسبی به سهمیه المپیک برسند. گرفتن سهمیه بسیار دشوار است؛ اما در ماده سرعت رضا علیپور می‌تواند به سهمیه المپیک برسد. شانس رکابی در ماده کامبایند نیز کم است و کسب سهمیه نیز دشوار خواهد بود؛ اما باز هم ناامید نیستیم.

زارعی درباره شانس مدال در بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: در ماده سرعت تیمی و انفرادی در هانگژو شانس خوبی داریم. در بازی‌های آسیایی ۵ سنگنورد اعزام می‌شوند که سه مرد و سه زن در ماده سرعت و کامبایند به مصاف حریفان خود خواهند رفت. در سرعت تیمی ترکیب خوبی در بازی‌ها داریم.

وی گفت: در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان سارینا غفاری توانست به عنوان چهارم جهان برسد. اما برای دور بعد با ترکیب جدیدتری ۱۰ نفر اعزام می‌شوند و در دور قبل نیز ۸ سنگنورد اعزام شده بودند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=88645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.