• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

سرمایه‌گذاری عرب‌ها خطری برای اسنوکر ایران/باید پشتوانه‌سازی کنیم

  • کد خبر : 91151
  • 17 اسفند 1402 - 20:15
سرمایه‌گذاری عرب‌ها خطری برای اسنوکر ایران/باید پشتوانه‌سازی کنیم
بام: سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کشورهای آسیایی و به ویژه عرب‌ها در اسنوکر،نسبت به آینده این رشته در ایران و عقب نماندن از کورس رقابت ابراز نگرانی کرد.

علی سلطانپور در گفت و گو با خبرنگار بام با یادآوری اینکه مسابقات اخیر اسنوکر قهرمانی آسیا در قطر با قهرمانی و عنوان سومی علی قره گوزلو و امیر سرخوش به پایان رسید، گفت: نمایندگان اسنوکر ایران در این دوره انصافاً خوب کار کردند و نتیجه به دست آمده هم همین واقعیت را نشان می‌دهد اما همین مسابقات واقعیت‌های دیگری هم داشت که اسنوکر ایران برای ادامه موفقیت‌هایش نباید از آنها غافل شود.

وی با اشاره به عملکرد «اویس منیر» اسنوکرباز پاکستانی که تا فینال مسابقات قهرمانی آسیا پیش رفت، خاطرنشان کرد: او امیرسرخوش را در مرحله نیمه نهایی شکست داد و پیش از آن هم میلاد کاشانی را در جمع هشت نفر بازیکنان برتر از پیش رو برداشته بود.

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد با یادآوری پیشینه اسنوکر ایران در آسیا و اینکه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شرک کرده بودیم، ادامه داد: بازیکن پاکستانی که در فینال قطر مقابل علی قره گوزلو شکست خورد و نایب قهرمان آسیا شد دو نفر از ملی پوشان ما را شکست داد که یکی از آنها قهرمان دوره پیشین همین مسابقات بود.

سلطانپور با تاکید بر اهمیت قهرمانی به دست آمده توسط علی قره گوزلو گفت: «علی العبیدی» اسنوکرباز قطری سال گذشته قهرمان جهان شد اما در نیمه نهایی این رقابت‌ها مقابل قره گوزلو شکست خورد. او حریف قدری بود که مقابل ملی پوش ایران کم آورد همان طور که بازیکن پاکستانی به عنوان پدیده این رقابت‌ها نتوانست برابر قره گوزلو خودی نشان دهد

وی تصریح کرد: با همه اینها اما مسابقات قهرمانی آسیا نشان داد که کشورهایی مانند هند و پاکستان در حال پیشرفت هستند و این باید یک زنگ هشدار برای ایران باشد که چند دوره قهرمانی آسیا را در اختیار دارد و امسال هم این عنوان را از آن خود کرد اما برای ادامه راه باید برنامه‌های پایه‌ای داشته باشد.

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد در پاسخ به این پرسش که «یعنی این کشورها می‌توانند تهدیدی برای اسنوکر ایران باشند؟»، بر سرمایه گذاری که کشورهای عربی در اسنوکر دارند، تاکید کرد و گفت: این تهدید البته بیشتر در مورد کشورهای عربی حس می‌شود. آنها واقعاً در حال سرمایه گذاری برای رشد اسنوکر در کشورشان هستند. عربستان فرودین میزبان ۸ اسنوکرباز حرفه‌ای در ریاض است. این کشور با میزبانی ازاین اسنوکربازها به به خدمت گرفتن مربیان مطرح به دنبال توسعه اسنوکر است.

وی تاکید کرد: اسنوکر ایران برای اینکه در حضور این کشورها بتواند درکورس رقابت بماند و پیشرفت ادامه دار داشته باشد نباید به پتانسیلی که امروز در اختیار دارد، بسنده کند. ملی پوشان ما در رده سنی بزرگسالان به بلوغ لازم رسیده‌اند و فقط باید حمایت شوند تا با حضور در میادین مختلف بتوانند به روز رسانی شده و کسب تجربه کنند.

سلطانپور خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است که در این شرایط که کشورهای عربی با سرمایه گذاری به دنبال مطرح کردن خود در اسنوکر هستند، ما در ایران توجه بیشتری به رده‌های زیر ۲۱ سال داشته باشیم و با اعزام آنها به رویدادهای مختلف زمینه پشتوانه سازی برای قهرمانان امروزمان را مهیا کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=91151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.