• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

سوفی لاوو

  • کد خبر : 13145
  • 19 آذر 1399 - 19:16
سوفی لاوو
بام نیوز: در لابه لای اخبار صعود زمستانی K2 به سوفی لاوو برخورد کردیم که تاکنون 11 قله هشت هزارمتری را صعود کرده و احتمالا عضو بعدی زنان در باشگاه هشت هزارمتری ها خواهد بود، اگرچه امسال خیال ندارد که سه قله باقیمانده را صعود کند

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، در لابه لای اخبار صعود زمستانی K2 به سوفی لاوو برخورد کردیم که تاکنون ۱۱ قله هشت هزارمتری را صعود کرده و احتمالا عضو بعدی زنان در باشگاه هشت هزارمتری ها خواهد بود، اگرچه امسال خیال ندارد که سه قله باقیمانده را صعود کند که لوتسه، دائولاگیری و نانگاپاربات هستند اما یکی از آرام ترین کوه های نپال را با همکاری سون سامیت انتخاب کرده،  همراه او داوا سنگی شرپا  خواهد بود و عازم دره لانگ تانگ به هدف اولین صعود از کیانگا ری ۲ به ارتفاع ۶۵۰۶ متر خواهند بود.

سوفی در سوئیس بدنیا آمده، در فرانسه بزرگ شده اما تابعیت کانادایی را نیز علاوه بر دو کشور یاد شده دارد و هم اکنون نیز ساکن سوئیس است، ۵۲ ساله است و جالب است که در هر سال بیش از چند تلاش و صعود در هشت هزارمتری ها انجام داده، به مناسبت ۸ قله هشت هزارمتری در حال حاضر خود را بانوی ۸۸۰۰۰ متر می داند و عناوینی مثل اولین بانوی سوئیسی کانادایی که برفرار K2 ایستاده، اولین بانوی کانادایی، سوئیسی و فرانسوی که برفراز آناپورنا و کانچن جونگا ایستاده.

۱۳ اسپانسر دارد که معروف ترین آنها میلت (میله) است، دو کتاب به رشته تحریر درآورده که نام یکی از آنها “یک زن، هفت قله و ده راز” است که با همکاری دیدیه شامبارتو در سال ۲۰۱۹ به چاپ رسانده و دیگری متدلوژی آلپاین نام دارد. در پروژه انسان دوستانه Prayass مشارکت داشته که هدف آن کمک به زنان نپالی و پاکستانی و بقای مادران و نوزادان در مراکز زایمان روستایی این کشورهاست. کارنامه او در هشت هزارمتری ها به قرار زیر است:

سال ۲۰۱۲ صعود به شیشاپانگما و چوآیو.
سال ۲۰۱۴ صعود به اورست.
سال ۲۰۱۵ صعود به گاشربروم ۲ و از تلاش بر روی ماکالو به دلیل زلزله نپال منع میشود.
سال ۲۰۱۶ صعود به ماکالو و تلاش بر روی K2 تا ارتفاع ۷۵۰۰ متر.
سال ۲۰۱۷ صعود به ماناسلو و برودپیک.
سال ۲۰۱۸ صعود به K2 و تلاش بر کانچن چونگا تا ارتفاع ۸۴۵۵ متر و دائولاگیری تا ارتفاع ۷۴۵۵ متر.
سال ۲۰۱۹ صعود به گاشربروم ۱، کانچن جونگا و آناپورنا

مترجم:خانم پریساحسین زاده.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13145
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : وبلاگ گل کوه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.