• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

صعودباشگاه کوهنوردی سهندبرازجان به قله هزار کرمان

  • کد خبر : 46308
  • 08 تیر 1400 - 13:48
صعودباشگاه کوهنوردی سهندبرازجان به قله هزار کرمان
بام نیوز: کوهنوردان باشگاه کوهنوردی سهند برازجان سوم تیر ماه قله هزار کرمان با ارتفاع چهار هزار و ۵۰۱ متر متری از سطح دریا را صعود کردند.

به گزارش بام نیوز و به نقل از باقرسراج زاده کوهنوردان باشگاه کوهنوردی سهند برازجان سوم تیر ماه قله هزار کرمان با ارتفاع چهار هزار و ۵۰۱ متر متری از سطح دریا را صعود کردند.

طبق برنامه ریزی قبلی در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۲ چهارشنبه ساعت ۲۱ شب یک گروه ۲۶نفره از باشگاه کوهنوردی سهند برازجان ازشهر برازجان با وسیله یک دستگاه اتوبوس به سمت  استان کرمان حرکت نمودند  وساعت ۱۲ظهر روز پنجشنبه به شهرراین (رائین) رسیدند؛ راین به معنی راه، قنات یا شیب ملایم می باشد  فاصله  شهرراین تا آبشار ۱۶ کیلومتر می باشد .مسیر تا آبشار آسفالت هست  ارتفاع از سطح دریا دو هزار و ۷۷۰ متر می باشد . ساعت ۱۳:۳۰حرکت خود را آغاز نمودند  .

مسیر از یال سمت چپ آبشارشروع می شود و  با شیب نسبتا تندی به سمت بالا ادامه دارد. کوهنوردان پس از ۱۵ دقیقه به سطح  تخت و هموار بالای آبشار رسیدند و  مسیر پناهگاه دارای پوشش درختان بید و گل نسترن و گیاهان دارویی وخوراکی نظیرپونه وگون می باشد که زیبایی خاصی به منطقه داده است.

نیم ساعت ۱۶:۳۰ به پناهگاه رسیدند .پناهگاه  درارتفاع سه هزار متری و با سنگ وسیمان ساخته شده .با توجه به اینکه هوا نسبتا خوب بود .پس از صرف شام تصمیم گرفتند  که ساعت۱:۰۰ بامداد به سمت قله حرکت کنیم .کوله های صعود را آماده کردیم و شروع به استراحت کردیم.ساعت ۱:۰۰یک تیم با روحیه  عالی ودریک شب مهتابی وهوای مناسب  به سمت قله حرکت کردند .


مسیر کاملا پاکوب و مشخص می باشد. کوهنوردان پس از حدود یک ساعت کوهنوردی پس از گذشتن از دره آویشن به خط الراس بالای یال رسیدند .چند دقیقه استراحت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دادند .ساعت پنج  صبح به تخته سنگ بسیار بزرگی  رسیدند  که به تاج خروس مشهور است .تاج خروس تقریبا میانه راه می باشد و تقریبا در ارتفاع سه هزار و ۸۷۰ متری قرار دارد .پس از تاج خروس با عبور دو گردنه با شیب نسبتا تند قله هزار نمایان می شود .

خط الراس از سه قله تشکیل شده که قله اصلی به وسیله سنگ چین مشخص شده است و چهار هزار و ۵۰۱ متر ارتفاع دارد. ساعت ۸:۰۰صبح همه اعضای گروه  ۲۶ نفر موفق به صعود قله هزار شدند .پس ازابراز شادی گرفتن چند عکس یادگاری وسپاس از خداوند از همان مسیر برگشت را در پیش  گرفتند و به سمت پناهگاه حرکت کردند و ساعت  ۱۲:۳۰ به پناهگاه رسیدند. پس از استراحت ساعت ۱۵:۳۰ از پناهگاه حرکت کردند و پس از یک ساعت ونیم به  محل پارکینگ آبشار رسیدند . پس از پایان کوهنوردی همه به سوی برازجان حرکت کردند تا اینکه  روز  شنبه  در تاریخ ۵تیر ساعت۱۱صبح به برازجان رسیدند.

یادآور می شود مسئولیت همنوردان گروه به شرح زیر بود:
راهنمای گروه:  مجید رضائی
سرقدم وسرپرست: حاج احمدخادم زاده
عقب دار:جعفر حیدری، زندوی
فنی: محمدجواد دشتی،احمدصفدری
امدادونجات:باقرسراج زاده، امید غلامی، فهیمه کشاورزی، آزاده زمانی
عکاس:منصورکوهمره
محیط زیست:حیدر بنافی، مهندسی
سایر شرکت کنندگان در این برنامه صعود:رحمان حاجیان، علیرضا رهسپار، لیلا کشاورز،
ناصری، مالک حکیم زاده، وحید شولی، امید شولی ورقیه شولی، خانم نیکنام، محمدرضا شهاب،
بنی هاشمی، فرامرزی، کهن ازخورموج،
گزارشگر:باقرسراج زاده

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=46308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.