• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1
هشدار رئیس کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی؛

صعود به ارتفاعات همدان ممنوع است…!

  • کد خبر : 23540
  • 17 بهمن 1399 - 0:17
صعود به ارتفاعات همدان ممنوع است…!
بام نیوز: رئیس کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی گفت: صعود به مناطق کوهستانی صرفا در استان همدان ممنوع است.
به گزارش خبرنگار بام نیوز، حمید مساعدیان در این زمینه اظهار داشت: این روز‌ها ممنوعیت کشوری برای صعود به مناطق کوهستانی وجود ندارد و اختیار ایجاد ممنوعیت صعود به استان‌ها واگذار شده است و در همین راستا صعود به مناطق کوهستانی صرفا در استان همدان ممنوع است.
وی افزود: این محدودیت ایجاد شده در استان همدان به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی است و تا زمان برطرف شدن این شرایط ادامه دارد، مسئولان استان در تصمیم خود، مسائل بهداشتی و کرونا را نیز مدنظر گرفته اند تا ایمنی صعودکنندگان به صورت کامل حفظ شود.

مساعدیان بیان کرد: در سال جاری حوادث در کوهستان‌ها کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و رقم افزایش آن در حدود ۴۲ درصد است و علت آن این است که صعودکنندگان از مسیر‌های انحرافی و غیرآشنا اقدام به صعود می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در جلساتی که با ستاد مدیریت بحران استان تهران و برخی مسئولان استانی داشته ایم، تمهیداتی اندیشیده شده است تا میزان این حوادث کاهش پیدا کند. استقرار ستاد‌ها در مبادی ورودی بخش‌های کوهستانی و ارائه راهنمایی به کوهنوردان از جمله مهم‌ترین اقدامات این حوزه بوده است.
رئیس کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: توسعه امدادگران محلی برنامه بعدی است که در دستور کار قرار گرفته است و در ۳ استان این طرح آغاز شده است و سایر استان‌ها نیز برای آموزش دیدن اعلام آمادگی کرده اند.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.