• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24675
0

ضرورت اقدام با برنامه در حوزه های فرهنگی

  • کد خبر : 69932
  • 16 بهمن 1400 - 1:30
ضرورت اقدام با برنامه در حوزه های فرهنگی
بام نیوز: نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بنای انقلاب اسلامی بر انجام کار فرهنگی بود، خاطر نشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی باید برای دستیابی به اهداف موجود با برنامه تلاش کرد.

به گزارش بام نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر پنجشنبه در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی عرصه کوه نوردی، یکی از مهمترین کارهای فرهنگی را حضور متدینین با دیدگاه فرهنگی در امکان مختلف و حساس دانست و گفت: نباید تنها تمرکز خود را به حضور در مسجد قرار دهیم و لازم است تا در فضاهای دیگر نیز با اقشار مختلف ارتباط بگیریم.

وی با بیان اینکه گاهی از موارد تنها با یک سلام دادن این ارتباط شکل خواهد گرفت، گفت: به لحاظ فضایی که در کوه وجود دارد و افرادی که به کوهنوردی مشغول هستند، برقراری ارتباط فرهنگی با آنها راحت تر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه حضور متدینین و طلاب در کوه، از مصادیق بارز امر به معروف است، عنوان کرد: حتی اگر تذکر لسانی و یا حرفی هم گفته نشود، صرف حضور در این اماکن خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه بنای انقلاب اسلامی بر انجام کار فرهنگی بود، خاطر نشان کرد: اصلاح اقتصاد متولی خاص خودش را دارد و لازم است که به صورت جدی به آن توجه شود، اما در حوزه مسائل فرهنگی باید برای دستیابی به اهداف موجود با برنامه تلاش کرد.

امام جمعه همدان افزود: حفظ محیط زیست از دیگر موضوعات بسیار مهم و ضروری است که باید در زمان حضور در کوه و اماکن تفریحی دیگر نسبت به آن حساس باشیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست بنده نیز آمادگی همراهی با فعالان این حوزه برای پاکسازی محیط‌های تفریحی و کوه‌ها را دارم، گفت: جمع کردن زباله‌های ریخته شده در این محیط توسط یک روحانی با لباس و یا یک فرد بسیجی کار مناسبی است که فی نفسه ارزشمند و هم اثرات فرهنگی برای دیگران به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه الوند نماد همدان است و باید در حفظ آن تلاش کرد، یادآور شد: کار فرهنگی در آن محیط باید متناسب با آن فضا و افراد حاضر در آنجا باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.