• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

عضویت انجمن جهانی اکوتوریسم سبب معرفی بیشتر ایران به جهان است

  • کد خبر : 13554
  • 22 آذر 1399 - 5:27
عضویت انجمن جهانی اکوتوریسم سبب معرفی بیشتر ایران به جهان است
بام نیوز: نماینده تام‌الاختیار انجمن جهانی اکوتوریسم در ایران گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در "انجمن جهانی اکوتوریسم" دروازه‌ای برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های طبیعی کشورمان به جهانیان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، دکتر حسین کشیری روز شنبه در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: پس از سه ماه تلاش مجدانه و پیگیری در عرصه بین‌المللی هفته گذشته انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران بطور رسمی به عضویت “انجمن جهانی اکوتوریسم” درآمد و مدرک رسمی آن را دریافت کرد.

وی به فعالیت موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی حوزه گردشگری در چارچوب و بر اساس اسناد و پروتکلهای سازمان جهانی جهانگردی اشاره و بیان کرد: هدف نهایی همه مجموعه‌های فعال در این حوزه از اقتصاد “توسعه گردشگری پایدار و سفر مسوولانه” است.

نماینده تام‌الاختیار انجمن جهانی اکوتوریسم در ایران ادامه داد: این انجمن بین‌المللی که سال ۱۹۹۰ میلادی تشکیل شد، با عضویت ۱۹۰ کشور و موسسه رسمی از سراسر جهان به صورت تخصصی و علمی در حوزه اکوتوریسم و طبیعت‌گردی فعالیت می‌کند.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود گذشت افزون بر ۳۰ دهه از فعالیت انجمن جهانی اکوتوریسم هنوز در آن عضویت ندارد.

کشیری افزود: فراز و نشسب موجود در این انجمن جهانی ظرف سالهای اخیر از مهمترین دلایل عدم عضویت ایران در آن است اما با برگزاری انتخابات ظرف یک سال و نیم اخیر ه روند فعالیت کشورمان در این انجمن و انجام امور عضویت در آن، به سوی وضع مطلوب تغییر کرده است.

وی ادامه داد: “برخی نگرشهای منفی (ناصحیح)، تنگ‌نظری (مغرضانه) نسبت به ایران، هجمه رسانه‌ای (دروغپردازانه) غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، (تبلیغ پوچ) پرخطر بودن سفر گردشگران خارجی به کشورمان و ناامن جلوه دادن (موذیانه) ایران به عنوان یک مقصد امن گردشگری” از دیگر عوامل موثر در عدم عضویت کشورمان در انجمن جهانی اکوتوریسم بوده‌اند.

نماینده تام‌الاختیار انجمن جهانی اکوتوریسم در ایران همچنین به مزایای متعدد عضویت در این انجمن اشاره و بیان کرد: انجمن جهانی اکوتوریسم مرجع علمی بین‌المللی معرفی مقاصد طبیعت‌گردی در سطح دنیا است.

وی گفت: این انجمن با معرفی و اعلام جاذبه‌های طبیعی کشورهای عضو، در پایگاه اینترنتی رسمی خود، برپایی کارگاههای علمی، آموزشی و ارائه مقالات علمی در این زمینه اقدامات شایان توجهی برای جذب گردشگران طبیعت انجام می‌دهد.

کشیری افزود: به همین دلیل با عضویت ایران در انجمن جهانی اکوتوریسم و بهره‌گیری از خدمات و فعالیتهایش می‌توان گفت دروازه جدیدی به روی معرفی جاذبه‌های طبیعی کشورمان و به خصوص معرفی اقامتگاههای بومگردی در ایران به گردشگران خارجی فراهم شده است.

وی ادامه داد: حق عضویت ایران در این انجمن جهانی با توجه به سطح و کیفیت خدماتی که ارائه می‌کند، در مقایسه با دیگر سازمانهای بین‌المللی مشابه بسیار اندک است.

نماینده تام‌الاختیار انجمن جهانی اکوتوریسم در ایران همچنین به ارزیابی وضعیت کنونی و آتیه طبیعت‌گردی در کشورمان و نیز جهان با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: فهالیت در حوزه‌های گردشگری با رعایت پروتکلهای بهداشتی، در حال جان گرفتن است.

وی گفت: بسیاری از شرکتهای مسافربری هوایی نیز برنامه‌های پروازی خود را برای پنج سال آینده اعلام کرده و در حال افزایش اعلام مقصدهای گردشگری هستند. این به معنای آغاز روند جدید در حوزه گردشگری جهان است.

کشیری افزود: در آینده نزدیک با فراهم شدن شرایط در ایران نیز شاهد رونق و رشد گردشگری به خصوص در حوزه طبیعت‌گردی خواهیم بود.

وی به شمار مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه‌های طبیعی ایران برای ارائه به انجمن جهانی اکوتوریسم جهت معرفی آنها در سطح جهان نیز اشاره و بیان کرد: بسته‌های پیشنهادی در این موضوع هنوز در حال تهیه و تدوین هستند لذا در آینده نزدیک اعلام خواهند شد.

پیش از این برخی فعالان عرصه طبیعت‌گردی ایران نیز در انجمن جهانی اکوتوریسم عضویت و فعالیت داشته‌اند اما اکنون “انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران” به صورت رسمی عضو انجمن جهانی اکوتوریسم موسوم به تایس (TIES) شده و پرچم کشورمان در فهرست اعضای این انجمن در پایگاه اینترنتی آن به نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13554
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.