• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
2

عمر شبکه توزیع آب شهر یاسوج ۳۰ ساله شد/ هدر روی مایه حیات در پایتخت طبیعت ایران

  • کد خبر : 54298
  • 26 شهریور 1400 - 22:01
عمر شبکه توزیع آب شهر یاسوج ۳۰ ساله شد/ هدر روی مایه حیات در پایتخت طبیعت ایران
بام نیوز: چالش کم آبی در حالی در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند که به دلیل فرسودگی شبکه توزیع روزانه ۵۰ درصد آب شرب هدر می‌رود.

به گزارش بام نیوز از  یاسوج ، چالش کم آبی  و بی آبی در حالی در استان‌های مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند که به دلیل فرسودگی شبکه توزیع روزانه ۵۰ درصد آب شرب شهر یاسوج به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود در این شهر که دو برابر سرانه مصرف تولید آب آشامیدنی دارد با کمبود آب روبه‌رو هستیم.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور به عنوان یکی از پرآب ترین استان‌های کشور شناخته می‌شود ولی به دلیل نبود دوراندیشی مسئولان و متولیان امر برنامه ریزی توسعه در گذشته این روزها ساکنان آن اعم از شهری و روستایی ساعاتی از شبانه روز را بدون آب سپری می‌کنند.

به گفته کارشناسان آب و فاضلاب افت فشار و فرسودگی شبکه توزیع آب شرب در سطح شهر یاسوج از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی آب و فاضلاب بوده و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود تا بیش از این شاهد هدرروی آب نباشیم.

بدون شک قدمت ۳۰ ساله شبکه توزیع آب، هدر روی بالای آب در شبکه توزیع  و وجود انشعابات غیرمجاز سبب ایجاد مشکلات متعدد در روند آبرسانی در این مناطق مختلف شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن شده است

مسئولان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند: بیش از ۳۰ درصد شبکه توزیع آب شرب شهر یاسوج فرسوده و نیازمند مرمت بوده و فرسودگی شبکه و خطوط انتقال از چالش‌های اصلی پیش روی آبفا است.

برای اصلاح شبکه آب یاسوج ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه توزیع آب یاسوج دارای فرسودگی بوده و به اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که در سال گذشته برای این طرح از منابع استانی حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
اسفندیار برخه با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز اصلاح شبکه توزیع آب شهرها از منابع داخلی و استانی تامین می‌شود، اظهار داشت: اعتبارات متمرکز در این خصوص ناچیز بوده و امسال تلاش می‌کنیم از محل طرح تنش آبی برای این طرح مساعدت شود.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.