• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

قابل توجه کوه نوردان، دره نوردان، طبیعت گردان، و دیگر کاربران کوهستان پيش بيني جوي روزهاي چهارشنبه تا جمعه(٦ تا ٨ اسفند)

  • کد خبر : 29711
  • 12 اسفند 1399 - 14:26
قابل توجه کوه نوردان، دره نوردان، طبیعت گردان، و دیگر کاربران کوهستان  پيش بيني جوي روزهاي چهارشنبه تا جمعه(٦ تا ٨ اسفند)
بام نیوز: پنجشنبه: تداوم بارش برف و وزش باد شديد در ارتفاعات البرز همراه با كولاك و مه و همچنين وزش باد شديد و بارش پراكنده در ارتفاعات اردبيل و زنجان و قزوين.

به گزارش بام نیوز، پيش بيني جوي روزهاي چهارشنبه تا جمعه(٦ تا ٨ اسفند)به شرح زیر است:

فعاليت دو موج بارشي در كشور همراه با وقوع كولاك و احتمال بهمن

موج بارشي و سرد در ارتفاعات البرز

موج بارشي در نيمه جنوبي كشور و ارتفاعات زاگرس

مناطق غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز:

چهارشنبه: وزش باد شديد براي مناطق كوهستاني شمال غرب و قله هاي شاخص سهند و سبلان

– بارش برف و وزش باد شديد و كولاك و مه در ارتفاعات البرز و قله هاي شاخص سماموس، علم كوه، توچال، خلنو، دماوند و …..

پنجشنبه: تداوم بارش برف و وزش باد شديد در ارتفاعات البرز همراه با كولاك و مه و همچنين وزش باد شديد و بارش پراكنده در ارتفاعات اردبيل و زنجان و قزوين

بنابراين طي چهارشنبه و پنجشنبه شرايط جوي براي صعود به ارتفاعات البرز نامناسب است

جمعه: تضعيف سامانه بارشي و بارش پراكنده و وزش باد در البرز غربي و بتدريج كاهش ابر و هواي پايدار، با توجه به حجم زياد برف تازه در البرز، احتمال وقوع بهمن وجود دارد.

طي عصر چهارشنبه تا اوايل صبح جمعه براي ارتفاعات شمال تهران نيز وزش باد شديد، مه آلودگي و بارش برف و كولاك و احتمال بهمن پيش بيني مي شود

مناطق كوهستاني جنوب و جنوب غرب

چهارشنبه: بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مركزي و جنوبي، فارس، کرمان، هرمزگان وزش باد شدید را خواهیم داشت. بتدریج از اواخر وقت چهارشنبه ورود سامانه بارشی را از مناطق غرب و جنوب غرب کشور انتظار داریم.

پنجشنبه : با فعالیت سامانه بارشی در استانهای ایلام (کان صیفی)، کرمانشاه (پراو)، لرستان (اشتران کوه)، چهارمحال و بختیاری (زردکوه)، کهگیلویه و بویراحمد (دنا)، استان اصفهان (شاهان کوه)، خوزستان (کی نو)، بوشهر (بیرمی)، فارس (بل اقلید و ارتفاعات سپیدان)، سپس در کرمان (هزار، لاله‌زار، جوپار و خط‌الرأس کوشا)، یزد (شیرکوه و تزرجان) و هرمزگان (تشگر) بارش ها را بصورت بارندگی، رعدوبرق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات بارش برف، همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت.

– در این روز با توجه به حجم بارش ها در مناطق یاد شده و وزش باد شدید در ارتفاعات، كولاك و احتمال رخداد بهمن نیز وجود دارد.

-در ارتفاعات یزد، کرمان، هرمزگان وزش باد خیلی شدید و در ساعت‌های شب کاهش دما و سرمازدگی بویژه در ارتفاعات، در همه مناطق ذکر شده وجود دارد.

بنابراين طي پنجشنبه شرايط جوي براي صعود به مناطق ذكرشده نامناسب است

جمعه : فعالیت سامانه بارشی تمام شده اما در ساعت‌های صبح در ارتفاعات احتمال مه گرفتگی و کاهش دید وجود دارد. ضمن اینکه در استانهای یزد، کرمان، هرمزگان، بویژه ارتفاعات این مناطق وزش باد شدید وجود دارد. احتمال ریزش بهمن از زمان شروع فعالیت سامانه بارشی در مناطق کوهستانی زاگرس مرکزی تا اوایل هفته آینده وجود دارد.

مناطق كوهستاني شمال شرق و شرق ایران

ارتفاعات کپه داغ، آلاداغ، هزارمسجد و بینالود و تفتان طی این مدت با ورود سامانه بارشی جوی ناپایدار خواهند داشت. افت محسوس دما از چهارشنبه تا صبح شنبه

وزش باد گاهی باد لحظه ای شدید بویژه روز چهارشنبه و پنج شنبه در ارتفاعات کپه داغ، آلاداغ، هزار مسجد و بینالود و تفتان

عبور سامانه بارشي چهارشنبه در ارتفاعات شمال شرق و بتدریج پنج شنبه تا صبح جمعه در شرق و جنوب شرق کشور

چهار شنبه: وزش باد شدید بتدریج بارش برف با احتمال کولاک برف و مه در ارتفاعات کپه داغ و آلاداغ و بتدریج بینالود و هزار مسجد

پنج شنبه: وزش باد لحظه ای شدید و آسمان نیمه ابری تا ابری و افت محسوس دما در ارتفاعات کپه داغ و آلاداغ و هزارمسجد و بینالود. در ارتفاعات خراسان جنوبی و بتدریج تفتان وزش باد شدید بارش باران و برف و احتمال رگبارورعدوبرق

جمعه: گاهی وزش باد و افزایش ابر در ارتفاعات کپه داغ، آلاداغ، هزارمسجد و بینالود و بتدریج کاهش ابر. در ارتفاعات تفتان باد لحظه ای بسیار شدیدو بارش پراکنده و بتدریح کاهش ابر

توصیه می شود با توجه به افت محسوس دما و وزش باد شدید، و بارش باران و برف بویژه طی چهارشنبه تا جمعه کوهنوردان عزیز اطی بازه مذکور تجهیزات کامل زمستانی و پوشش مناسب همراه داشته باشند .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=29711
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانال هواشناسی کوهستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.