• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

قصه پر غصه آبی‌های خوزستان/ از یار رانده و از دوست مانده

  • کد خبر : 56632
  • 11 مهر 1400 - 1:56
قصه پر غصه آبی‌های خوزستان/ از یار رانده و از دوست مانده
بام نیوز: در فاصله کمتر از بیست روز تا شروع لیگ دسته اول، دو تیم با نام استقلال ملاثانی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز از اهواز، پس از اینکه فردی با در دست داشتن حکم دادگاه، مدعی شد که مالکیت باشگاه استقلال ملاثانی را بر عهده دارد، حواشی پیرامون این باشگاه آغاز و روزهای بلاتکلیفی و سردرگمی بازیکنان و کادر فنی این تیم نیز کلید خورد.

«مهدی علیزاده» که با حکم دادگاه، مالکیت این باشگاه را باز پس گرفته است، در چند روز گذشته «عزیز فریسات» را به‌عنوان سرمربی جدید انتخاب و نام این تیم را به آبی‌پوشان خوزستان تغییر داد.

باشگاه آبی پوشان خوزستان قرار است پس از ثبت در اداره ورزش و جوانان استان خوزستان و تایید کمیسیون ماده پنج با امتیاز تیم فوتبال استقلال ملاثانی که مالک آن با رای مرجع قضایی مهدی علیزاده اعلام شده است در رقابت‌های فصل جدید لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور شرکت کند.

این در حالی‌ست که پیش از این مالکان باشگاه استقلال ملاثانی، امتیاز یک تیم دسته دومی را خریداری کرده و به ملاثانی آورده بودند، این تیم با تلاش و همت اعضای کارد فنی و بازیکنان خود به لیگ دسته دوم صعود کرد.

مالک پیشین باشگاه در لیگ دو، تیم را رها کرد و اعضای این تیم با هزینه‌های شخصی خود برای استقلال ملاثانی هزینه کردند و پس از این که تیم به لیگ دسته اول رسید، سر و کله افراد دیگری برای تملک این باشگاه پیدا شد.

ابراهیم اشکش، سرمربی سابق این تیم که با تلاش‌های خود و بازیکنان بی نام نشان استقلال ملاثانی، برای این باشگاه گمنام در فوتبال ایران نامی دست و پا کرد، در این باره گفت: اقدامات مالک باشگاه تخلف است و باشگاه در لیگ دسته اول شرکت می‌کند، نه امتیاز تیم. آنها بازیکنان طرد شده را جذب کرده‌اند و می‌خواهند جو رسانه‌ای به وجود بیاورند. این دوستان تخلف می‌کنند و مالکیت استقلال ملاثانی بر عهده این افراد نیست.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان نیز در این باره، با بیان اینکه آن چه به اسم استقلال ملاثانی وجود دارد، متعلق به صاحبانی است که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان قبلا به ما معرفی کرده و آقای علیزاده مالک امتیاز است نه مالک باشگاه، توضیح داد: اکنون هم مالک امتیاز این باشگاه باید به این نکته توجه داشته باشد که داشتن امتیاز دلیلی برای شرکت در مسابقات نیست و باید این مالکیت امتیاز خود را در دل یک باشگاه که مورد تایید کمیسیون ماده پنج اداره‌کل ورزش و جوانان است، قرار دهد.

عبدالکاظم طالقانی با اشاره به این موضوع که او حکم قضایی دارد که امتیازی که استقلال ملاثانی با آن در حال بازی در لیگ یک است، افزود: بحث مالک امتیاز با مالک باشگاه دو مقوله متفاوت است و تا این امتیاز در دل باشگاهی قرار نگیرد، ارزشی ندارد، قبلا نیز به شخص علیزاده به عنوان مالک امتیاز گفته‌ام که با مالک باشگاه استقلال ملاثانی به توافق برسید تا مشکلات موجود برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه امتیاز وی در ملاثانی قابل استفاده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه امتیاز به اسم آقای علیزاده است تا رضایت وی جلب نشود، باشگاه استقلال ملاثانی هم نمی‌تواند هیچ کدام از قراردادهای خود با بازیکنان و کادر فنی را ثبت کند و با این شرایط نیز تیم نمی‌تواند در لیگ یک شرکت کند و سهمیه استان از بین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز، اداره‌کل ورزش و جوانان و دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند تا با رفع مشکل موجود، مانع از دست رفتن سهمیه استان خوزستان در لیگ کشور شوند.

در این بین و در راستای حفظ منافع ورزش و منابع سهمیه‌ای خوزستان در سطوح کلان ورزش کشور، اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان باید با پررنگ سازی نقش مدیریتی خود، از حکم حکومتی استفاده کرده و اجازه انحلال و نابودی یکی دیگر از سرمایه‌های ورزشی استان را ندهد.

پس از انحلال تیم‌های استقلال رامشیر، استقلال اهواز و عدم رسیدگی به مشکلات تیم استقلال خوزستان، استقلال ملاثانی چهارمین آبی‌پوش استان است که بر سر نخواستن آن در ورزش خوزستان دعوا به راه افتاده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=56632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.