• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

مجمع سالیانه هیات ورزشهای جانبازان و معلولین با حضور رئیس فدراسیون درعسلویه برگزارشد

  • کد خبر : 80540
  • 07 آذر 1401 - 22:06
مجمع سالیانه هیات ورزشهای جانبازان و معلولین با حضور رئیس فدراسیون درعسلویه برگزارشد
بام: اسبقیان در مجمع عمومی هیئت بوشهر گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون بوده و لازم الاجرا است.

به گزارش پایگاه خبری بام، اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین در مجمع عمومی هیئت بوشهر که در شهرستان عسلویه برگزارشد بیان کرد: به روح بلند شهدا و امام عزیز شهدا درود و صلوات می فرستم. بسیار خوشحالم که امروز خداوند متعال این توفیق را نصیبم کرد تا در جمع شما تلاشگران عرصه ورزش جانبازان و معلولین باشم. از احمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان و همکارانشان تشکر و قدردانی می کنم. همچنین از ایزدی رئیس هیئت استان و همکارانشان تشکر می کنم. چرا که ایزدی از روسای تلاشگر ما است.

وی ادامه داد: هفته بسیج را خدمت شما دوستان که با اخلاق و تفکر بسیجی برای پیشبرد اهداف ورزش جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنید تبریک و تهنیت عرض می کنم. موفقیت مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ولز در جام جهانی را تبریک می گویم.

رئیس فدراسیون افزود: این پیروزی باعث شادی ملت شریف ایران شد. ورزش سرمایه اجتماعی و معنوی است که در دو روز گذشته شاهد تاثیر این سرمایه در کشور بودیم و تیم ملی فوتبال ما باعث شد تا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این پیروزی خشنود شوند.

اسبقیان عنوان کرد: به عنوان رئیس فدراسیون از شرکت های حاضر در مجموعه بزرگ صنعتی عسلویه انتظاری برای فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین ندارم. فلسفه حضور ما در عسلویه برای این است تا حمایت برای هیئت استان صورت گیرد. ظرفیت هایی که در این مجموعه صنعتی است می تواند فرصتی برای حمایت از ورزش جانبازان و معلولین در هیئت استان بوشهر باشد. همچنین در بحث آموزش در زمینه مربیگری و داوری هم می توانیم دوره های متعددی در این فضا برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: دارابیان ملی پوش دو و میدانی بانوان کشورمان در دیدار اخیری که با رئیس محترم جمهور داشتیم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت های استانی را کمرنگ اعلام و درخواست کرد تا به استانداران دستور عملیاتی شدن این مصوبه را بدهند.

رئیس فدراسیون ادامه داد: این مصوبه که شامل سیاست ها، راهبردها، وظایف و ظوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخار آفرینی ورزش جانبازان و معلولین است از سوی رئیس محترم جمهور ابلاغ شده و به منزله قانون و لازم الاجرا است. برای اجرای این مصوبه دبیرخانه ای در ذیل کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی به دبیری رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین تشکیل شده که هر ساله گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می دهد.

اسبقیان عنوان کرد: بر اساس وظیفه ای که رئیس جمهور به من داده است، در پایان سال جاری، مدیرکل اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های استانی مکلف هستند گزارش عملکردی در خصوص اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به من ارائه کنند. به طور مثال ایاب و ذهاب ورزشکاران بر اساس همین مصوبه برعهده سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی تصریح کرد: ستاد ملی مصوبه در وزارت ورزش به ریاست وزیر و دبیری رئیس فدراسیون تشکیل شده است که در جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی، وظایف هر سازمانی مشخص و اعلام شد. همچنین وزارت ورزش و جوانان مکلف است حمایت ویژه ای از ورزش جانبازان و معلولین داشته باشد و به تبع آن ادارات کل در استان ها نیز مکلف به این حمایت هستند. از مدیرکل استان می خواهم که با استاندار بوشهر در خصوص اجرای مصوبه جلسه ای را برگزار نمایند و وظایف دستگاه های استانی را بیان کنند.

اسبقیان ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بخش های صنعتی عسلویه و اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو موضوعی است که هیئت استان می بایست پیگیر آن باشد تا شاهد توسعه و پیشرفت ورزش جانبازان و معلولین در استان بوشهر باشیم.

وی اظهار داشت: کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای کشوری و لشگری موظف هستند تا درصدی از ظرفیت اماکن و تجهیزات ورزشی دستگاه ها مربوطه متناسب با درصد جمعیتی به صورت رایگان به ورزش جانبازان و معلولین اختصاص داده شود.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: شاهد تلاش های ایزدی در هیئت استان هستیم و عملکرد او رضایت بخش است. تعداد ورزشکاران سازمان یافته بسیار اهمیت دارد و هیئت می بایست در این زمینه دقت نظر لازم را داشته باشد تا تعداد ورزشکاران به درستی ثبت شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.