• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

مربیان برتر فوتبال چهارمحال و بختیاری سفیران محیط‌زیست شدند

  • کد خبر : 71303
  • 07 اسفند 1400 - 23:04
مربیان برتر فوتبال چهارمحال و بختیاری سفیران محیط‌زیست شدند
بام نیوز: چهار نفر از مربیان برتر فوتبال چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در مراسمی که همزمان با سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد به عنوان سفیران محیط‌زیست معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش بام نیوز، در آیین نکوداشت مربیان برتر فوتبال که به طور همزمان در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط‌زیست سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و در شهرکرد به میزبانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری برگزار شد از مریم کریمی، محمد پرکاس فارسانی، علی مرتضایی چلیچه و فرامرز امیدی به عنوان برترین‌های عرصه مربیگری فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال استان و همچنین از مقصود قربانی محیط‌بان ورزشی با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی قشرهای مختلف در راستای گسترش گفتمان و سواد محیط زیستی گفت: لازمه ورزش سالم داشتن محیط‌زیست سالم است و حفظ محیط‌زیست سالم نیز به کنشگران فعال و موثر نیاز دارد.

شهرام احمدی افزود: در صورتی که توسعه ورزش در همراهی با الگوسازی برای حفظ محیط‌زیست شکل بگیرد می‌تواند به ارتقای شرایط احیا و حفاظت جنبه‌های مختلف زیست محیطی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران و مربیان و دیگر اعضای جامعه ورزشی به عنوان الگوهای اجتماعی شناخته می‌شوند، تصریح کرد: زمانی که الگوهای اجتماعی در جایگاه کنشگران و حامیان محیط زیستی وارد عمل شوند زمینه را برای پذیرش واقعیت‌ها و تغییر بینش و رفتار در دیگر اقشار جامعه در راستای حفاظت از محیط‌زیست فراهم خواهند کرد.

احمدی، فعالیت در عرصه ورزش همراه با حفظ محیط‌زیست را اقدامی جوانمردانه خواند و اظهار امیدواری کرد؛ مربیان فوتبال به عنوان مربیان یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی در استان بتوانند سفیرانی اثرگذار در عرصه حفظ محیط‌زیست باشند.

محیط‌بانی افتخاری ارزشمند برای جامعه ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه پیوندی قوی بین محیط‌زیست و ورزش وجود دارد، گفت: منافع مشترک ورزش و محیط‌زیست را می‌توان در حدود ۲۰ رشته ورزشی رصد کرد به‌ گونه‌ای که هر یک از فعالان این رشته‌ها، خود یک محیط بان هستند.

حمید کریمی افزود: با دقت در لایه‌های ارتباطی ورزش با محیط‌زیست می‌توان گفت کسانی که مبتکر رشته‌های مختلف ورزشی بودند به‌نوعی تلاش کرده‌اند تا زمینه را برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از زیبایی‌های طبیعت و جلوگیری از آسیب به حیات‌وحش فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش در راستای جلوگیری از بروز آسیب در طبیعت در بسیاری از رشته‌های ورزشی مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: سالیانه افراد زیادی جذب ورزش‌هایی چون تیراندازی و تیراندازی با کمان می‌شوند که می‌تواند فرصت مناسبی برای جهت‌دهی تمایلات آن‌ها به سمت رقابت در میدان ورزش محسوب شود.

کریمی از رشته‌های گلف، قایقرانی، کوهنوردی، اسکی و جهت‌یابی به عنوان چند رشته همسو با منافع محیط‌زیست یاد کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه تجلیل از مربیان برتر فوتبال در همراهی با سازمان حفاظت محیط‌زیست و توجه به ظرفیت‌های مهم این رشته برای گسترش اقدامات محیط زیستی در آستانه صعود تیم ملی به جام جهانی، انسجام بخش پیوند دوگانه ورزش و محیط زیست است.

کمیته حامیان محیط زیست در هیات های استانی فوتبال تشکیل می‌شود

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس‌ امور استان‌های‌ این فدراسیون نیز در ادامه اقدام شکل گرفته در راستای توسعه ارتباطات فوتبال و محیط زیست را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش خواهد شد به زودی کمیته‌ای در ساختار هیات‌های استانی فوتبال برای حمایت هر چه بیشتر از محیط زیست و تقویت پیوند فوتبال با این مقوله مهم، تعریف و تشکیل شود.

طهمورث حیدری در ادامه با اشاره به اینکه ارتقای فوتبال در چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه هر چه بیشتر مسوولان ارشد استانی به این ورزش پر مخاطب است، افزود:اگر چه فوتبالیست‌های استان در دوره‌های مختلف موفق به حضور در مسابقات لیگ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی شده‌اند اما به دلیل نبود حامی مالی و مشکلات ناشی از آن نتوانسته‌اند به نتایج در خور توجهی دست یابند.

وی تصریح کرد: این حق استان است که با توجه به ظرفیت‌های موجود حداقل یک تیم در لیگ دسته یک این ورزش داشته باشد.

به گزارش بام نیوز، مربیان ورزشی حاضر در این برنامه در سخنانی به تشکیل گروه‌های محیط زیستی با حضور جوانان فوتبالیست و اجرای برنامه‌های پاک‌سازی در مناطق کوهستانی اشاره و نظرات خود را در رابطه با نقش بانوان در ارتقای آموزش‌های محیط زیستی و تاثیر هوای پاک در بهبود عملکرد فیزیکی و روانی ورزشکاران بیان کردند.

به گفته مسوولان کانون مربیان فوتبال چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۵۸ مربی در این کانون عضویت دارند که در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با محیط زیست و اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برای حمایت از محیط زیست در فوتبال انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.