• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

مفقود شدن کوهنورد مشهدی در دماوند

  • کد خبر : 52594
  • 16 شهریور 1400 - 20:10
مفقود شدن کوهنورد مشهدی در دماوند
بام نیوز: یک تیم سه نفره از کوهنوردان مشهدی در مسیر صعود به دماوند با جدا شدن یکی از این کوهنوردان از دوستان خود حادثه ای دیگر و مشابه در منطقه دماوند رقم خورد.

به گزارش بام نیوز و بنا بر گزارش های رسیده یک تیم سه نفره از کوهنوردان مشهدی که از روز جمعه اقدام به صعود مسیر غربی دماوند کرده اند در مسیر صعود با جدا شدن یکی از این کوهنوردان از دوستان خود حادثه ای دیگر و مشابه در منطقه دماوند رقم خورد.

یکی از این سه کوهنورد در طی مسیر به پناهگاه سیمرغ به دلیل سختی مسیر از دو نفر کوهنورد دیگر جدا شده و دو تن دیگر به مسیر ادامه می دهند.

پس از رسیدن به پناهگاه سیمرغ کوهنورد جا مانده با تاخیری چند ساعته به پناهگاه می رسد. پس از شب مانی در پناهگاه، دو تن از کوهنوردان اقدام به صعود قله می نمایند و در بازگشت به پناهگاه اثری از همنورد خود نمی یابند.

این دو کوهنورد اطراف پناهگاه را به جستجو می پردازند ولی به نتیجه نرسیده و به گمان اینکه همنورد خود اقدام به صعود نموده منتظر وی در پناهگاه می مانند.

پس از ۲۴ ساعت از بی خبری همنورد خود به نیروهای امداد و نجات هلال احمر اطلاع می دهند.

به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران با اعزام تیم امداد و نجات جستجوی ها در مسیر قله و پایین دست پناهگاه انجام می شود ولی اثری از کوهنورد مفقود شده یافت نمی شود.

تلاش ها برای یافتن این کوهنورد ۶۶ ساله مشهدی همچنان ادامه دارد.

حادثه ای تکراری در مسیرهای صعود دماوند؛ حادثه ای مشابه که قریب یک و نیم ماه پیش نیز در مسیر شمال شرقی دماوند اتفاق افتاد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.