• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

نجاتگران هلال احمر شمیرانات جمعه را با امدادرسانی به ۳عملیات در ارتفاعات دارآباد گذراندند

  • کد خبر : 40465
  • 20 اردیبهشت 1400 - 21:48
نجاتگران هلال احمر شمیرانات جمعه را با امدادرسانی به ۳عملیات در ارتفاعات دارآباد گذراندند
انجمن پزشکی کوهستان: نجاتگران شهرستان روز جمعه طی سه عملیات که حدود ۶ ساعت به طول انجامید، به ۳ کوهنورد در ارتفاعات شمال پایتخت امدادرسانی کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: نجاتگران شهرستان روز جمعه طی سه عملیات که حدود ۶ ساعت به طول انجامید، به ۳ کوهنورد در ارتفاعات شمال پایتخت امدادرسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمرشهرستان شمیرانات؛

نجات کوهنورد ۶۱ساله در ارتفاعات دارآباد و انتقال به مرکز درمانی

جمال شریفی سرپرست توضیح داد: در حادثه اول، در پی اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه مبنی بر سکته قلبی آقای ۶۱ ساله در ارتفاعات دارآباد (محدوده کافه فرامرز)، یک تیم عملیاتی ۷ نفره بهمراه پزشک از پایگاه امداد‌ونجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

شریفی افزود: نجاتگران پس از حضور در منطقه با معاینات پزشک تیم و انجام اقدامات درمانی و تثبیت فیزیکی، سریعا مصدوم به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ شد و این عملیات در ساعت ۱۱ با موفقیت به پایان رسید.

انتقال زن ۲۴ ساله از ارتفاعات دارآباد به مرکز درمانی

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات تصریح کرد: در حادثه دوم نیز که ساعت ۱۱ در پی تماس تلفی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر آسیب دیدگی شدید مچ پای خانم ۲۴ ساله در ارتفاعات دارآباد ( ابتدای باغچه خلیل) به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در حین کوهنوردی که بلافاصله یک تیم ۷ نفره از از پایگاه امدادونجات کوهستان دربند بهمراه پزشک به محل حادثه اعزام شد.

شریفی اظهار داشت: پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی و تثبیت فیزیکی، فرد مذکور توسط تيم‌های عملياتی به پایین کوه منتقل و جهت تکمیل فرآیند درمانی تحویل عوامل اورژانس شد و این عملیات حوالی ۱۵ و ۱۰ دقیقه به اتمام رسید.

امدادرسانی به کوهنورد سقوط کرده در قله عرق چین دارآباد:

به گفته وی، درحادثه سوم که ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه ظهر امروز رخ داد ، سقوط از ارتفاع آقای ۳۵ ساله در ارتفاعات دارآباد به سمت قله عرق چین  سریعا یک تیم عملیاتی بهمراه پزشک به منطقه اعلامی اعزام شدند.

پس از رسیدن تیم عملیاتی و ارزیابی های اولیه مشخص شد کوهنورد ۳۵ ساله در اثر سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید دست و جراحات عمیق در اندام شده که پس از معاینات اولیه توسط پزشک و اقدامات صورت گرفته، علی رغم توصیه نجاتگران به مصدوم برای مراجعه مرکز درمانی، با رضایت شخصی مرخص و درنهایت عملیات در ساعت ۱۳و۳۰ دقیقه به پایان رسید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.