• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

هزینه‌های میلیونی بر روی دست سازمان‌ها برای یک «چالش قشنگ»!/لزوم مدیریت باشگاه‌های کوهنوردی

  • کد خبر : 71989
  • 19 اسفند 1400 - 14:08
هزینه‌های میلیونی بر روی دست سازمان‌ها برای یک «چالش قشنگ»!/لزوم مدیریت باشگاه‌های کوهنوردی
بام نیوز: همین چند روز قبل بود که یکی از باشگاه‌های کوهنوردی زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان در روز جمعه تصمیم به صعود به کوه شاه جهان گرفته و ۲۲ نفری عازم این منطقه شدند و پس از برخورد با شرایط بد آب و هوایی در نهایت با امداد هوایی به محلی امن منتقل شدند.

به گزارش بام نیوز، همین چند روز قبل بود که یکی از باشگاه‌های کوهنوردی زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان در روز جمعه تصمیم به صعود به کوه شاه جهان گرفته و ۲۲ نفری عازم این منطقه شدند، چند روز قبل نیز سازمان هواشناسی در یک اطلاعیه وضعیت آب و هوایی استان را نارنجی اعلام و تمام تیم‌های کوهنوردی را از هرگونه صعود به ارتفاعات منع کرده بود.

دربند ۸ توصیه‌های سازمان هواشناسی که در خبرگزاری بام نیوز نیز منتشر شد، صراحتاً آمده است، عدم صعود به ارتفاعات در شرایط نامساعد جوی!

اما این تیم کوهنوردی بااطلاع از وضعیت جوی و به قول خودشان نظرسنجی که از خود همین ۲۲ نفر در پای کوه انجام دادند تصمیم به صعود به ارتفاعات شاه جهان گرفته و شد آنچه نباید می‌شد!

پس از تاریک شدن هوا، ارتباطی با جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی برقرار شد که خبر از گم‌شدن کوهنوردان می‌داد و پس‌ازآن چند تیم از هلال‌احمر برای یافتن آن‌ها از ۳ شهرستان خراسان‌شمالی عازم این منطقه شدند.

۸ تیم در جست‌وجوی کوهنوردان

ابراهیم سارمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسا‌ن‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها و در خصوص گم‌شدن یک تیم ۲۲ نفره از کوهنوردان بجنوردی در ارتفاعات شاه جهان اسفراین اظهار کرد: طی تماس تلفنی یک نفر از کوهنوردان مبنی بر گم‌شدن در ارتفاعات کوه شاه جهان بلافاصله تیم جستجو و نجات جمعیت هلال‌احمر اسفراین به همراه تیم امداد و نجات خانه هلال روستای نوده بام اسفراین به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی گفت: همچنین به‌منظور تقویت جستجو در منطقه، دو تیم دیگر نیز از شهرستان شیروان و تیم واکنش سریع استان به منطقه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسا‌ن‌شمالی افزود: در حال حاضر ۸ تیم جستجو و نجات در کنار تعدادی از کوهنوردان در حال فعالیت می‌باشند.

اما جست‌وجوها برای یافتن این کوهنوردان نتیجه نداد و روز شنبه ۱۴ اسفند پس از روشن شدن هوا با دستور مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی، امداد هوایی برای یافتن اعضای این تیم دست‌به‌کار شد و پس از ساعتی جست‌وجو، این ۲۲ نفر دریکی از ایستگاه‌های کوهنوردی پیداشده و به محلی امن منتقل شدند.

هزینه چند صدمیلیونی برای یک چالش قشنگ!

سرپرست این تیم کوهنوردی در مصاحبه با رسانه‌های اعلام کرد کوهنوردی ورزش خطرها است و این نیز یک چالش قشنگ بود!

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.