• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

پاداش قهرمانی به یخ‌نوردان پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 72329
  • 25 اسفند 1400 - 22:55
پاداش قهرمانی به یخ‌نوردان پرداخت می‌شود
بام نیوز: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در جلسه اخیر کمیته ملی المپیک که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، ایشان و همچنین رئیس کمیته ملی المپیک قول پرداخت پاداش پایان سال به محمدرضا صفدریان و محسن بهشتی، از قهرمانان یخ‌نوردی را دادند.

رضا زارعی، امروز دوشنبه، ۲۳ اسفندماه در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان، اظهار کرد: این امید وجود دارد که هیئت استان اصفهان بتواند راه خود را ادامه دهد. داشتن مدیران قوی در هیئت‌های ورزش استان اصفهان یکی از امتیازات ورزش استان اصفهان است.

وی با اشاره به وجود منع قانونی برای یکی از کاندیداها، گفت: در خصوص حسین شهیدی منع قانونی وجود داشت و باید ایشان زودتر تعهد محضری خود را ارائه می‌دادند و به همین دلیل  نتوانستیم که در این انتخابات ایشان را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تبریک به محمدرضا صفدریان که در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا دست پیدا کرده است، گفت: در مجمع کمیته ملی المپیک، وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک قول پاداش قهرمانی پایان سال برای دو قهرمان یخ‌نوردی دادند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به نوپا و ناشناخته بودن یخ‌نوردی در کشور، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که داریم، این رشته جدید نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد، به دلیل مشکلات ارزی و منابع نتوانستیم نفرات منتخب را به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

زارعی اضافه کرد: استان اصفهان پتانسیل و ظرفیت بسیار زیاد طبیعی در بخش دره‌نوردی و صخره‌نوردی دارد که باید بر روی آنها سرمایه‌گذاری بیشتری کرد.

وی افزود: شرکت‌های بسیار خوب و باکیفیتی در بخش تهیه و تولید تجهیزات سنگ‌نوردی از جمله گیره و دیواره وجود دارد که در صورت حمایت می‌توانیم در زمینه کاهش ارز از کشور موفق باشیم.

وی ادامه داد: در استانی مثل اصفهان، با وجود صنایع بسیار خوب و توانمند که حرف اول را در کشور می‌زنند، نباید ورزشکاران یخ‌نوردی و صخره‌نوردی اصفهان برای اعزام با مشکل مواجه شوند و باید در این زمینه به دنبال راهکار بود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خاطر نشان کرد: در دوران کرونا نتوانستیم در رشته‌های زیر مجموعه فعالیت‌های چشمگیری داشته باشیم که با بهبود شرایط فعالیت‌های خود را از سر خواهیم گرفت.

وی اظهار کرد: استان اصفهان در طی سال‌های اخیر در بخش آموزشی و سایر بخش‌ها جز پنج استان برتر بوده که البته با مدیریت بیشتر و استفاده از تمام ظرفیت و توان می‌تواند ارتقا رتبه خوبی داشته باشند.

زارعی با اشاره به جایگاه قبلی داوری دیگر کاندیدای این انتخابات گفت: رشته جدیدی با نام کوهنوردی با اسکی داریم که می‌توان از تجربه رسول داوری که ریاست هیئت اسکی را بر عهده داشته است، استفاده کنیم. رشته‌ای که گردشگران زیادی را جذب خود کرده و در کنار آن اسکی بازان نیز می‌توانند به این رشته روی بیاورند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.