• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

پیش بيني جوي و هشدارهاي هواشناسي براي روزهاي چهارشنبه تا جمعه(٢٩ بهمن تا ١ اسفند)

  • کد خبر : 27402
  • 01 اسفند 1399 - 8:37
پیش بيني جوي و هشدارهاي هواشناسي براي روزهاي چهارشنبه تا جمعه(٢٩ بهمن تا ١ اسفند)
بام نیوز: هشدارهاي هواشناسي براي روزهاي چهارشنبه تا جمعه(٢٩ بهمن تا ١ اسفند) پیش بینی شده است.

به گزارش بام نیوز،  هشدارهاي هواشناسي براي روزهاي چهارشنبه تا جمعه(٢٩ بهمن تا ١ اسفند) پیش بینی شده است.

فعاليت سامانه بارشي و سرد، بارش برف و وزش باد شديد، كولاك و احتمال بهمن

پيش بيني جوي مناطق غربي، شمال غرب و ارتفاعات البرز

چهارشنبه: فعاليت سامانه بارشي در مناطق شمال غرب، غرب، البرز غربي و بتدريج البرز مركزي، براي خط الرأس ها قله هاي مرتفع مانند سبلان و سهند، سماموس، علم كوه و .. بارش برف و وزش باد شديد و كولاك.

در دامنه هاي مناطق مرتفع آذربايجان غربي جاري شدن سيلاب و طغيان رودخانه ها محتمل است.

پنجشنبه: از شدت بارش ها در مناطق شمالغرب و غرب كاسته شده و بارش برف بصورت پراكنده در ارتفاعات غربي و شمال غربي تداوم دارد.

بارش در ارتفاعات البرز غربي و مركزي، قله هاي شاخص مانند شاه البرز، خلنو، توچال، علم كوه، سماموس، دماوند و … و بتدريج البرز شرقي قله هاي شاخص مانند شاهكوه و …بشكل بارش برف و وزش باد شديد و كولاك ادامه دارد علاوه براين احتمال سرمازدگي شديد و وقوع بهمن در مناطق ياد شده دور از انتظار نيست.

جمعه: با تضعيف سامانه بارشي و كاهش موقتي ابر، همچنان بارش برف بصورت خفيف و پراكنده در شمالغرب و ارتفاعات البرز ادامه دارد و وزش باد در نيمه شمالي گاهي شديد است.

پيش بيني جوي مناطق كوهستاني البرز مرکزی و شمال شهر تهران

چهارشنبه : ابری، وزش باد نسبتا شدید، گاهی کولاک برف و بارش پراکنده، از غروب بتدریج بارش متوسط و شدیدباران و برف، در ساعت شب مه آلود و ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر و بارش برف و کولاک.

پنجشنبه: ابری و مه آلود، بارش شدید باران و برف. ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر بارش شدید برف و كولاك، وزش باد شدید تا خیلی شدید و احتمال صاعقه، تگرگ و احتمال قوی سقوط بهمن.

بتدریج افت دما و یخبندان متوسط، خطر سرمازدگی شدید.

جمعه: اول وقت، ابری و مه آلود، گاهی بارش پراکنده برف، یخبندان متوسط و سوز باد متوسط تا شدید، از قبل از ظهر کاهش ابر و مه رقیق، تداوم خطر سقوط بهمن و خطر سرمازدگی متوسط.

پيش بيني جوي مناطق كوهستاني جنوب و جنوب غرب ایران

چهارشنبه: از مناطق غربی کشور ورود سامانه بارشی را خواهیم داشت، که همراه با وزش باد شدید، بارش برف در ارتفاعات و بارندگی خواهد بود. بنابراین بتدریج در این روز در استانهای ایلام، کرمانشاه، لرستان (اشترانکوه)، چهارمحال و بختیاری (زردکوه)، شمال خوزستان (کی نو) و غرب استان اصفهان (شاهان کوه)، بارشها را خواهیم داشت.

پنجشنبه: از شدت بارشها در استانهای ایلام و کرمانشاه کاسته شده اما در استانهای لرستان (اشترانکوه)، چهارمحال و بختیاری (زردکوه)، کهگیلویه و بویراحمد (دنا)، غرب استان اصفهان (شاهان کوه)، شمال خوزستان (کی نو)، بوشهر (بیرمی)، مرکز و شمال فارس (بل اقلید و ارتفاعات سپیدان) بارشها را بصورت بارندگی شديد، رعدوبرق و احتمال تگرگ، در ارتفاعات بارش برف، همراه با وزش باد شدید و خیلی شدید خواهیم داشت. در این روز با توجه به حجم بارشها در مناطق یاد شده و وزش باد شدید، در ارتفاعات كولاك و رخداد بهمن نیز وجود دارد. در ارتفاعات یزد و کرمان بارشها با شدت کمتر همراه با وزش باد شدید و خیلی شدید در روز پنجشنبه وجود دارد.

جمعه: فعالیت سامانه بارشی تمام شده اما در ارتفاعات یزد و کرمان بارشهای پراکنده وجود دارد. در بعدازظهر وزش باد شدید در جنوب و جنوب غرب کشور همراه با پدیده کولاک در ارتفاعات و در مناطق مستعد رخداد بهمن همچنان وجود دارد. در ساعت‌های شب کاهش دما و سرمازدگی بویژه در ارتفاعات، در همه مناطق ذکر شده وجود دارد.

احتمال سرمازدگی و ریزش بهمن در مناطق کوهستانی زاگرس مرکزی تا اوایل هفته آینده نیز وجود دارد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=27402
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : هواشناسی کوهستان ایران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.