• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

کوهنوردان برف‌گیر شده قله پازن پیر در سلامت هستند/ هشدارهای هواشناسی جدی گرفته شود

  • کد خبر : 83423
  • 13 بهمن 1401 - 18:20
کوهنوردان برف‌گیر شده قله پازن پیر در سلامت هستند/ هشدارهای هواشناسی جدی گرفته شود
بام: رئیس هیات کوهنوردی بویراحمد با بیان اینکه کوهنوردانی که به صورت غیرمجاز به ارتفاعات پازن پیر در سلامت هستند، گفت: کوهنوردان تذکرات هواشناسی را جدی بگیرند.

زریر حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بام، گفت:  علی‌رغم هشدارهای هواشناسی و هشدارهای هیئت کوهنوردی مبنی بر عدم صعود کوهنوردان به دلیل شرایط جوی و بارش برف تیم سه نفره متشکل از یک کوهنورد گچسارانی، مرودشتی و یاسوجی به صورت غیرمجاز در روز ۸ بهمن ماه به قله پازن پیر صعود کردند.

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان بویراحمد افزود: این گروه کوهنوردی طی آخرین تماسی که روز گذشته داشتند اعلام کرد که ساعت ۱۰ صبح در دشت مارپیت حضور دارند و در مسیر برگشت به پایین قله هستند اما بعد از گذشت چند ساعت خبری از آنها نشد و همین موضوع باعث شد مراتب را به مدیریت بحران استانداری در میان بگذاریم که در پی آن دو تیم امداد و نجات واکنش سریع هیات کوهنوردی متشکل از افراد متخصص و زمستان کار سازماندهی شدند و یک تیم هلال احمر در راهداری کاکان حضور و مستقر شدند.

وی عنوان کرد: تیم کوهنوردی یاسوج ساعت ۴ صبح از راهداری کاکان به سمت دشت مارپیت حرکت کردند و تیم هلال احمر و تیم دیگری از شهرستان بویراحمد به عنوان پشتیبانی این تیم کوهنوردانی به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: تیم واکنش سریع هیات کوهنوردان یاسوجی اعلام کردند کوهنوردانی که برف‌گیر شده بودند را مشاهده و در صحت و سلامت در حال انتقال به راهداری کاکان هستند.

حسین‌زاده عنوان کرد: متاسفانه علی‌رغم اعلام هیئت کوهنوردی، هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران برخی‌ها به صورت غیرقانونی به ارتفاعات صعود می‌کنند که انتظار داریم مدیران باشگاه‌ها تذکرات هواشناسی را به کوهنوردان اعلام کنند تا شاهد چنین خطراتی نباشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.