• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

کوه‌نورد ژاپنی نرفته پشیمان شد!

  • کد خبر : 36367
  • 27 فروردین 1400 - 19:56
کوه‌نورد ژاپنی نرفته پشیمان شد!
بام نیوز: توشی هیرو، با همراهی دو راهنمای نپالی، در حدود ارتفاع ۶۳۰۰ متری که کمپ دوم ماناسلو می‌باشد رسیده بود، اما به دلیل هوای نامناسب به کمپ اصلی بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، یکی از سوالات مطرح شده در زمان اعلام مجوزهای بهاره نپال، ثبت تنها یک مجوز برای صعود ماناسلو بود!
پرسش این بود: چه کسی قصد کرده برخلاف عرف رایج صعودهای پائیزه ماناسلو، اینبار در بهار و البته به تنهایی اقدام به صعود این کوه کند؟!

البته با ورود این کوه‌نورد به کاتماندو ابهام‌ها رفع شد. کوه‌نورد مذکور توشی هیرو یوكو از کشور ژاپن می‌باشد بدون تجربه صعود به قلل هیمالیا! البته بهتر است بگوئیم در پایگاه داده هیمالیا هیچ اطلاعاتی از او ثبت نگردیده!

یوكوی در اواسط ماه مارس با یك تیم كوچك از شرکت Asian Hiking Team پیاده روی خود برای صعود به ماناسلو به ارتفاع ۸۱۶۳ متر در غرب نپال را آغاز کرد. طبق اطلاعات این اپراتور، کوه‌نورد ژاپنی می‌خواست با استفاده از کپسول اکسیژن هشتمین کوه مرتفع دنیا را صعود کند و سپس – در همین فصل بهار – از کوه‌های اورست و لوتسه بالا رود.

توشی هیرو، با همراهی دو راهنمای نپالی، در حدود ارتفاع ۶۳۰۰ متری که کمپ دوم ماناسلو می‌باشد رسیده بود، اما به دلیل هوای نامناسب به کمپ اصلی بازمی‌گردد، تیم شرکت آیژین هایکینگ عنوان داشته: “اوبدلیل تعجیل در صعود اورست و لوتسه عنوان داشته زمان کافی برای انتظار رسیدن هوای مناسب را نداشته، لذا تصمیم به ترک کوه می‌گیرد! یوکوی ژاپنی اینک به کاتماندو بازگشته و هنوز مصمم است كه از اورست و لوتسه صعود كند.

بدین شکل کمپ اصلی ماناسلو تا پائیز تعطیل شد. این درحالی است که بالغ بر ۳۰۰ مجوز برای اورست و ۵۰ مجوز برای لوتسه چهارمین کوه جهان صادر شده.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.