• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

«کی۲» زمستانی و آخرین فریم

  • کد خبر : 49338
  • 13 مرداد 1400 - 6:06
«کی۲» زمستانی و آخرین فریم
بام نیوز: تاکنون تنها این تصویر به عنوان آخرین فریم، از فایل ویدئویی دوربین بازیابی شده و فایل در هیچ یک از دستگاه‌ها از جمله برنامه گوپرو ۳۶۰ قابل پخش نبوده است.

به گزارش بام نیوز، تصویری که ملاحظه می‌کنید، آخرین فریم ویدئوییِ دوربین «گوپرو ۳۶۰»، کوه‌نورد ایسلندی «جان اسنوری» است که در حین بازرسیِ بدنی وی، در میان لباس‌هایش پیدا شد.

گفتنی است؛ تاکنون تنها این تصویر به عنوان آخرین فریم، از فایل ویدئویی دوربین بازیابی شده و فایل در هیچ یک از دستگاه‌ها از جمله برنامه گوپرو ۳۶۰ قابل پخش نبوده است.

بنا بر اعلام «ایلیا سایکلی» مستندساز کانادایی: این تصویر، تنها اطلاعات بصری است که در حال حاضر در اختیار داریم. یک فریم ویدئویی خراب که نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتری دارد. تاریخ ثبت شده روی آن نیز نادرست است … چرا که ۷ فوریه ۲۰۱۹ ثبت شده است.

این تصویر از دوربین گوپرو ۳۶۰ «جان اسنوری» استخراج شده است.

در ارتفاع ۸۳۰۰ متری «کی۲» عملیات جست‌و‌جوی بسیار خطرناک و پرچالشی جهت یافتن پیکرهای «محمدعلی سدپارا»، «جان اسنوری» و «خوآن پابلو مهر» انجام شد.

از میان این سه کوه‌نورد، «جان اسنوری» در ارتفاع بالاتری قرار داشت که به طناب ثابت‌هایی که شرپاهای نپالی در زمستان گذشته نصب کرده بودند، متصل بود.

جان، علی و خوآن، هر سه در حال فرود بودند … سدپارا چند طول طناب پایین‌تر از «اسنوری»؛ و «خوآن» نیز با فاصله زیادی از آن‌ها، در نزدیکی کمپ۴ بود.

«ساجد سدپارا» پس از پیدا شدنِ پیکرها، به دنبال چهار وسیله در پوشاک جان اسنوری بود؛ گارمین، تلفن ماهواره‌ای، موبایل و دوربین گوپرو ۳۶۰

در آن شیبِ تند ۷۵ تا ۸۰ درجه، گشتنِ لباس های «اسنوری» بسیار سخت و پرخطر بود.

ساجد بیش از ۱۵ دقیقه لباس‌ها، جیب‌ها و چکمه‌های «جان» را می‌گشت … و در یک لحظه، چاقوی خود را در آورد و شروع به بریدن لباس‌های او کرد… انبوهی از پَر در آسمان به پرواز در آمد و همزمان «ساجد»، مهمترین وسیله یعنی دوربین را پیدا کرد و بیرون آورد.

در این تصویر چه چیزهایی دیده می‌شود؟

رنگ طناب یک موضوع مهم در این تصویر است که شرپاهای نپالی نصب این طناب را تایید می‌کنند … اما مختصات این تصویر کجاست؟ چقدر نزدیک به قله است؟ آیا دوربین گوپرو ۳۶۰ قادر به اعلام موقعیت جغرافیایی نیز است؟!

این تصویر چه چیزهای دیگری در خود دارد؟ عجیب است که فیلم در هیچ یک از دستگاه های ما از جمله برنامه «گوپرو ۳۶۰» پخش نمی شود…

و کارِ ما هم‌چنان جهت یافتن حقایق آن صعود، ادامه دارد …

منبع: اینستاگرام«الیا سایکلی»

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.