• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

گرامی داشت روز جهانی تالاب ها در نظر آباد کرج

  • کد خبر : 23670
  • 17 بهمن 1399 - 22:56
گرامی داشت روز جهانی تالاب ها در نظر آباد کرج
بام نیوز: عصر امروز در گردهمایی حمایت از تالاب صالحیه دوست داران محیط زیست اقدام عملی نسبت به این موضوع انجام دادند.

به گزارش بام نیوزريا، همزمان با پنجاهمین سالگرد تصویب کنوانسیون رامسر، مراسم روز جهانی تالاب‌ها به همت موسسه فرهنگی ورزشی دوستداران قله ها و طبیعت (کانون کوه ) به همراه دیگر دوستداران محیط زیست وبا همکاری هیئت کوهنوردی استان البرز در کنار تالاب صالحیه برگزار شد.

عصر امروز در این گرد همایی ضمن گرامی داشت روز تالاب ها بیانیه ای نیز نسبت به وضعیت نابسامان تالاب صالحیه به امضا شرکت کنندگان رسید تا در این خصوص حامیان محیط زیست عکس العمل خود را به نمایش بگذارند.

تالاب های طبیعی جزو اکوسیستم های فعال و حیاتی بر روی زمین هستند. در واقع این تالاب ها هستند که با فراهم ساختن آب و قابلیت زادآوری اولیه، به بقای گونه های جانوری و گیاهی روی زمین کمک می کنند. بسیاری از چرخه های حیات را اگر مشاهده کنید، بخش مولد آن ها به تالاب ها برمی گردد.

درون تالاب ها بی شمار حیات و زندگی دیده می شود. این تالاب ها هستند که از انبوه گونه های پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان، ماهیان و بی مهرگان حمایت می کنند. به طور مثال، از بین ۲۰ هزار گونه مختلف ماهی که در سطح جهان یافت شده اند، بیش از ۴۰ % آن ها در آب های شیرین (تالاب های طبیعی) زندگی می کنند. تالاب های طبیعی را به عنوان ذخیره گاه های بسیار مهمی از مواد ژنتیکی (وراثتی) گیاهی نیز محسوب می کنند.

به گزارش خبر نگار بام نیوز، ۲ فوریه برابر با ۱۳ بهمن‌ماه، روز جهانی تالاب‌ها نام‌گذاری شده‌است. در این روز در سال ۱۹۷۱ میلادی، برابر با ۱۳۴۹ شمسی در شهر رامسر ، معاهده‌ای جهانی برای حفاظت از تالاب‌ها به تصویب رسید که به «معاهده رامسر» مشهور شد.

 

خبر ارسالی از گرگین

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.