• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

گرفتار شدن شانزده کوهنورد قزوینی در ارتفاعات گردنه ایلوند

  • کد خبر : 70364
  • 26 بهمن 1400 - 2:02
گرفتار شدن شانزده کوهنورد قزوینی در ارتفاعات گردنه ایلوند
بام نیوز: معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری آبیک از گرفتار شدن شانزده کوهنورد قزوینی در ارتفاعات گردنه ایلوند خبر داد و گفت: امکان کمک رسانی به این افراد تا ساعاتی دیگر وجود ندارد.

به گزارش بام نیوز علی اکبر رشوند با اشاره به گیرافتادن ۱۶ کوهنورد قزوینی در گردنه ایلوند اظهار کرد: این گروه شانزده نفره در شرایط جوی نامساعد و علیرغم هشدارهای هواشناسی به ارتفاعات گردنه ایلوند منطقه طالقان در مرز مشترک شهرستان‌های آبیک و طالقان صعود نمودن و در بازگشت گرفتار شده‌اند.

وی افزود: تیم کوهنوردی که دچار حادثه شده‌اند شانزده نفر از استان قزوین هستند که به کوه‌های گردنه ایلوند در منطقه طالقان صعود کردند و در بازگشت بین روستای خورانک و شهر زیاران در برگشت به روستای قاضی کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک مسیر را اشتباهی طی نموده و به سمت طالقان حرکت کرده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری آبیک ادامه داد: این کوهنوردان در مسیر بازگشت با توجه به برودت هوا با دیدن معدنی غیر فعال و قدیمی متوجه اشتباه در طی راه و گم کردن مسیر شده‌اند و در این معدن سرپناه گرفته‌اند و طی تماس با نیروهای امدادی موقعیت و وضعیت خود را اعلام نموده‌اند.

وی بیان کرد: در مسیر دسترسی به این معدن شاهد بارش برف در برخی از نقاط حتی بیش از دو متر هستیم و در خوشبینانه ترین حالت تا دو ساعت دیگر امکان دسترسی و امداد رسانی به کوهنوردان وجود ندارد.

گفتنی است گردنه ایلوند منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور در منطقه طالقان و در نزدیکی مرز مشترک شهرستان‌های آبیک و طالقان واقع شده و روستای کوهستانی قاضی کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک یکی از راههای دسترسی به گردنه ایلوند است و از شامگاه دیروز جمعه تا کنون پنج تیم امدادی از شهرستان آبیک با همراهی و نظارت ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان آبیک درصدد کمک رسانی و دسترسی به این گروه کوهنوردی هستند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.