• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

گزارش برنامه صعود به قله شیرکوه ۱۹ تا ۲۳ بهمن ۹۶

  • کد خبر : 21760
  • 10 بهمن 1399 - 18:07
گزارش برنامه صعود به قله شیرکوه ۱۹ تا ۲۳ بهمن ۹۶
گزارش برنامه صعود به قله شیرکوه ۱۹ تا ۲۳ بهمن ۹۶

برنامه صعود به قله ۴۰۷۵ متری شیرکوه یزد به سرپرستی جواد احمدی رضوی طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان در روزهای ۱۹ تا ۲۳ بهمن ماه برگزار شد.

 

تیم ۱۵ نفره ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه روز پنج شنبه از پایانه مسافربری مشهد به وسیله یک دستگاه اتوبوس به سمت یزد به راه افتادیم. ساعت ۷:۱۰ دقیقه روز جمعه در سه راهی طبس، یزد، اردکان پیاده شده و سوار بر مینی بوس به سمت اردکان و زیارتگاه چک چک، عبادتگاه معروف زرتشتیان رفتیم. با توجه به حضور در ابتدای صبح، تیم ما، اولین بازدیدکنندگان مجموعه بود و خلوت صبحگاهی، منطقه چک چک را بسیار آرام و دلپذیر ساخته بود. قبل از حرکت صبحانه در همین محل به صورت جمعی صرف شد.

 

ساعت ۱۰:۰۵ دقیقه به سمت میبد به راه افتادیم و سه ساعت بعد رسیدیم و از بناهای نارین قلعه، موزه چاپارخانه، کاروانسرای شاه عباسی، آب انبار، کبوترخانه و یخدان بازدید کردیم.

 

ساعت ۱۷:۳۰ به ده بالا که ابتدای مسیر صعود به قله شیرکوه محسوب می شود رسیدیم و در منزل آقای شیخ علی شاهی مستقر شدیم. پس از صرف شام و آماده کردن کوله صعود، ساعت ۲۱:۳۰ خاموشی اعلام شد.

 

ساعت ۳:۳۰ صبح روز شنبه ۲۱ بهمن از خواب بیدار شده و پس از صرف صبحانه مختصر و انجام حرکات کششی، پیمایش خود را به سرقدمی محسن حسین زاده، عقب داری امید حسنی و امدادگری حبیب الله کوهی راس ساعت ۴:۳۵ دقیقه آغاز کردیم.

 

شرایط جوی برای پیمایش بسیار عالی و حجم برف در دره نجیب بسیار کم بود. ولی برف کوبیده شده و یخ زده در ابتدای این دره نیاز به کرامپون داشت. دره نجیب را طی کرده و ساعت ۱۰ به جانپناه رسیدیم.

 

پس از استراحتی کوتاه به سمت قله حرکت کردیم. ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه همگی سرحال و شاداب روی قله قرار گرفتیم.

 

با توجه به شرایط جوی قله و تاکید بر بازگشت سریع با هدف جلوگیری از برخورد به تاریکی در دره نجیب، زمان صرف شده در قله ۱۵ دقیقه و تصویر برداری گروهی و انفرادی توسط سرپرست انجام شد. سپس در ساعت ۱۵:۳۰ به جانپناه رسیدیم و پس از ۴۵ دقیقه توقف برای صرف نهار، استراحت، نصب کرامپون و هد لامپ به سمت روستای ده بالا بازگشتیم.

 

خوشبختانه ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه تمامی دوستان در کمال صحت و سلامت به روستا و منزل رسیده و با صرف چایی توسط آقای شیخ علیشاهی پذیرایی شدیم. پس از جمع کردن وسایل ساعت ۲۲ به سمت یزد حرکت کردیم و ساعت ۲۴ به منزلی که از قبل هماهنگ شده بود رسیدیم.

 

برنامه روز یکشنبه با توجه به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بصورت آزاد انجام شد و دوستان در ۳ گروه اقدام به بازدید اماکن تاریخی و بازار نمودند. ساعت ۱۸:۵۰ دقیقه سوار اتوبوس شده و به سمت مشهد بازگشتیم. و در نهایت ساعت ۶:۵۰ دقیقه روز ۲۳ بهمن به مشهد رسیدیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=21760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.