• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2
گزارش صعود

گزارش : صعود به قله کمال ،افطار و شب مانی در قله

  • کد خبر : 12987
  • 18 آذر 1399 - 23:02
گزارش : صعود به قله کمال ،افطار و شب مانی در قله
صعودی موفق و کمپ شب مانی بر بام‌ کمال.

عنوان گزارش : صعود به قله کمال  ،افطار و شب مانی در قله

تاريخ اجراء : پنجشنبه وجمعه ۱۸٫۱۹ تیرماه ۱۳۹۴

محل اجراء : استان آذربايجانشرقي ، پیست اسکی سهند

سرپرست برنامه : محمد خلیلی

کوهنوردان شركت كننده :

آقایان : محمد خلیلی ، حسین سبیلی ، میر سعید کرمانی ،مرتضی صارم ، محمد رضایی،سیناخلیلی ، محمود سبیلی ، دکتراحمدی،سعید فرج زاده

بنام خدا

ساعت ۱۵  بعد از ظهر تبریز را به مقصد پیست اسکی سهند ترک می کنیم .ساعت ۱۵/۱۶  با توکل به خدا صعود را آغاز می کنیم .ساعت ۱۷ به دریاچه قوچ گولی می رسیم .اندکی استراحت  و تماشای زیبایی دریاچه  و سپس بطرف قله حرکت می کنیم .هوا کاملا آفتابی و گرم بود. طبق پیش بینی که قبلا از سایت هواشناسی نگاه کرده بودیم احتمال بارندگی داشت . ۳۰ دقیقه بعد به بالای دریاچه می رسیم و بیکباره با تغییر ناگهانی هوا و وزش باد شدید و رسیدن ابرهای سیاه به بالای قوچ گولی و قله  مواجه می شویم و همه چیز نوید یک بارندگی را می دهد. توقف کرده و تغییر البسه مناسب و پانچو را در برنامه قرار داده و ادامه مسیر می دهیم. بارش باران شروع شده و لحظاتی بعد باد و باران به اندازه ای شدید است که  کوهنورد ها رو با کوله ای سنگین به عقب می راند و عملاًصعود را غیر ممکن می سازد.

کم کم تصمیم به بازگشت می گیریم که بارش باران قطع و رنگین کمان زیبایی از بالای دریاچه تا قله پدیدار می شود. خوشحال می شویم و مجدد ادامه صعود می دهیم.

دقایقی بعد به قله می رسیم و بلافاصله برپایی کمپ در برنامه قرار می گیرد . به خواست خدا تا رسیدن به قله و نصب چادرها هوا خوب و باران نیز قطع می باشد اما کم کم باد و باران مجددا آغاز می شود.

ساعت ۳۰/۲۱ را نشان می دهد و قطعاً افطار شده و غذاهایمان را گرم می کنیم…

بعلت باد شدید و بارش باران همه در چادرها مانده و با صدای بلند و گاها با موبایل (آنتن ضعیف دارد) با همدیگر ارتباط داشته و شب مانی آغاز می شود…

باد شدید تا صبح ادامه دارد و به نظر می رسد می تواند کمپ را برچیند اما محکم کردن  پایه های چادرها به شدت باد می چربد… نزدیک اذان صبح بارش باران قطع گردیده واز شدت وزش باد کاسته شده است.

مختصرسحری صرف می شود ( با توجه به قرار گرفتن در ارتفاع میل کمی به غذا داریم) و کم کم شروع به چیدمان کمپ وعکس یادگاری در قله  و سپس فرود آغاز می شود.

موقع فرود با انبوه کوهنوردانی مواجه می شویم که در حال صعود هستند!

ساعت ۹ صبح بطرف تبریز حرکت می کنیم و شاکر از خداوند متعال بخاطر یک صعود موفق و بیادماندنی  .

پایان

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.