• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
1

۱۹ قطعه کبک وحشی به طبیعت کردستان بازگشتند

  • کد خبر : 84949
  • 14 فروردین 1402 - 0:04
۱۹ قطعه کبک وحشی به طبیعت کردستان بازگشتند
بام: رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: یک شکارچی کبک وحشی در مناطق آزاد این شهرستان با هوشیاری محیط بانان دستگیر شد و ۱۹ قطعه از این پرنده به طبیعت برگشت.

به گزارش بام به نقل از روابط حفاظت از محیط زیست کردستان، حسین اصلانی اظهار کرد: یک متخلف که اقدام به زنده گیری کبک‌های وحشی می‌کرد با هوشیاری و رصد مأموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه مراتب صورتجلسه و این متخلف برای مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، افزود: سه کبک وحشی زنده، سه قفس چوبی و سه رشته دام زنده گیری پرندگان از این شکارچی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت از محیط زیست در شناسایی و رصد و با حکم قضائی در تفتیش از منزل یک شکارچی متخلف دیگر هم ۱۶ قطعه کبک وحشی که به منظور خرید و فروش و قاچاق به کشور عراق انجام می‌شد، کشف و ضبط کردند.

اصلانی ادامه داد: پس از بررسی‌های پزشکی و اطمینان از سلامت کامل کبک‌ها توسط مأموران یگان حفاظت شهرستان سنندج به منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه که زیستگاه مناسب و امنی برای کبک‌ها بود، انتقال داده و در آنجا رها سازی شد.

وی افزود: از مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان سنندج درخواست داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات و یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: محیط بانان با همه توان، به صورت شبانه روز از سرمایه‌های ملی آیندگان حفاظت و حراست می‌کنند و از مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست داریم با شماره رایگان ۱۵۴۰ دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و گزارش‌های زیست محیطی خود را با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.