• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

۹ باشگاه کوهنوردی در استان همدان مجوز فعالیت دارند

  • کد خبر : 58641
  • 24 مهر 1400 - 21:42
۹ باشگاه کوهنوردی در استان همدان مجوز فعالیت دارند
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با تاکید براینکه باشگاه‌های کوهنوردی ملزم به اخذ مجوز هستند، گفت: در حال حاضر ۹ باشگاه کوهنوردی در این استان دارای مجوز فعالیت هستند.

«علیرضا گوهری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز اظهار داشت: باشگاه‌های کوهنوردی باید از هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی مجوز فعالیت اخذ کنند و نوع فعالیت آن‌ها به صورت باشگاه غیرقانونی محسوب می شود.

وی افزود: هم اینک باشگاه‌های کوهنوردی سامان، آرش، قزل، الوند، ایرانگرد، ماژان، کوهسان، فاطمیون و اوج دارای مجوز رسمی فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هستند.

گوهری با بیان اینکه فعالیت باشگاه‌های کوهنوردی در ۲ بخش کوه‌پیمایی و کوهنوردی و همچنین بخش صعودهای ورزشی ثبت می‌شود، گفت: باشگاه‌های کوه‌پیمایی و کوهنوردی شامل غارنوردی و دره نوردی و باشگاه‌های صعودهای ورزشی شامل سنگنوردی داخل سالن، یخ نوردی و درای تولینگ و همچنین کوهنوردی با اسکی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در فضای مجازی مملو از تبلیغ و فعالیت گروه‌های کوهنوردی تحت عنوان باشگاه است که به هیچ عنوان مورد تایید هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیست.

گوهری افزود: گروه‌های طبیعت گردی نیز زیرمجموعه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی هستند و آن‌ها نیز باید مجوز لازم برای فعالیت را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط باشگاه‌های کوهنوردی، اظهار داشت: علاقه مندان به کوهنوردی برای شرکت در دوره ها و کلاس‌های رسمی آموزشی این رشته ورزشی می بایست به باشگاه‌های دارای مجوز مراجعه کنند.

۱۰ هزار ورزشکار به صورت هفتگی در ارتفاعات استان همدان کوهنوردی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=58641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.