• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
4

۲ کوهنورد کرمانشاهی عازم “البروس” شدند

  • کد خبر : 77969
  • 19 مرداد 1401 - 13:29
۲ کوهنورد کرمانشاهی عازم “البروس” شدند
بام: آرش نظری و شهرام زارعی دو کوهنورد کرمانشاهی برای فتح یکی از قلل هفت گانه مرتفع دنیا عازم کشور روسیه شدند.

آرش نظری یکی از این دو کوهنورد کرمانشاهی امروز(۱۹ مرداد) پیش از اعزام به این کشور، در گفت و گو با بام، اظهارکرد: قله البروس در کشور روسیه دارای ۵۶۴۲ متر ارتفاع است و بلندترین قله قاره اروپا محسوب می شود.

وی ادامه داد: برای صعود به این قله یک تیم ۱۰ نفری از ایران هستند که از کرمانشاه دو نفر در این تیم حضور داریم و قرار است در مدت یازده روز برنامه صعود به پایان برسد.

این کوهنورد کرمانشاهی اضافه کرد: امروز(چهارشنبه) از فرودگاه امام (ره) تهران به سمت مسکو پرواز داریم و پس از آن به روستایی به نام “چکت” خواهیم رفت تا صعودمان را روز جمعه(۲۱ مرداد) از این روستا آغاز کنیم.

وی یکی از ویژگی های این قله را سردی بسیار زیاد آن عنوان کرد و گفت: باتوجه به نزدیکی این قله به منطقه سیبری، هوایی بسیار سرد دارد و به ناپایداری هوا هم معروف است.

وی که حدود چندماه پیش به قله ۶۱۸۹ متری آیلندپیک هیمالیا صعود کرده، از بالا بودن سطح آمادگی جسمانی اش برای صعود به این قله هم خبرداد و گفت: از سال گذشته که برنامه صعود به آیلندپیک را در دستورکار قرار دادم، تمرینات فشرده ای را آغاز و با آمادگی جسمانی خوبی به این کوه صعود کردم.

این کوهنورد کرمانشاهی اضافه کرد: پس از بازگشت از هیمالیا هم حدود یک ماهی را استراحت کردم و پس از آن برای صعود به این قله تمرینات خود را استارت زدم و اکنون هم در شرایط آمادگی جسمانی خوبی راهی این قله می شوم.

نظری در پایان از حمایت های هیات کوهنوردی استان هم قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.