• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
2

یک سوم تیم اعزامی فدراسیون به مسابقات آسیایی از زنجان است/ لزوم توسعه رشته یخ نوردی

  • کد خبر : 83636
  • 18 بهمن 1401 - 21:34
یک سوم تیم اعزامی فدراسیون به مسابقات آسیایی از زنجان است/ لزوم توسعه رشته یخ نوردی
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: یک سوم تیم اعزامی فدراسیون به مسابقات آسیایی از زنجان است که هدایت و حمایت آنان باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بام از زنجان، رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی امروز در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی اظهار کرد: در حال حاضر در رده‌های پایه قهرمانان خوبی داریم که در استعدادهای برتر نیز توانمندی‌های خود را نشان دادند و باید برای آماده سازی آنها برای رقابت‌های پیش رو تلاش کنیم.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه صعودهای ورزشی تنها به کوه خلاصه نمی‌شود، افزود: چهار رشته قهرمانی داریم که زیر مجموعه اتحادیه جهانی است و می‌توانیم در تمامی آنها قهرمانان و ورزشکاران مطرحی داشته باشیم.
زارعی با بیان اینکه پیش از این اصرار بر به کارگیری مدیران در هیات‌ها داشتیم که بدون علاقه به این رشته بودند و صرفا برای جذب حامی مالی صورت می‌گرفت، افزود: بسیاری از مربیان را به دلیل فقدان پشتوانه‌سازی از دست دادیم و تعداد باشگاه‌ها نیز محدود شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در این رشته ورزشی، افزود: خوشبختانه هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زیرساخت‌های بسیار خوبی دارد که سالن اختصاصی سنگنوردی از جمله آن به شمار می‌رود.
زارعی افزود: زنجان همواره به عنوان یکی از مهدهای صعودهای ورزشی کشور به شمار می‌رود و قهرمانان نام‌آوری را به جامعه عرضه کرده است.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ادامه داد: بسیاری از مربیان پر توان فدراسیون در سطوح پایه نیز به استان زنجان تعلق دارند که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کرد.
وی گفت: سنگنوردی به صورت آمایش سرزمینی به نام زنجان است و در اواسط دهه ۹۰ اتفاقات خوبی را در کوهنوردی زنجان شاهد بودیم.
زارعی با بیان اینکه استان زنجان یکی از قطب‌های مهم سنگنوردی کشور است، اضافه کرد: این فدراسیون بازی‌های آسیایی و مقدماتی المپیک را در پیش دارد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: یک سوم تیم اعزامی فدراسیون به مسابقات آسیایی از زنجان است که هدایت و حمایت آنان باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه ورزشکاران استان به صورت پراکنده در استان‌های دیگر فعالیت می‌کنند، گفت: می‌توان با ایجاد پایگاه قهرمانی در رشته سنگنوردی و جذب ورزشکاران استان‌های دیگر برای ساماندهی این رشته در استان اقدام کرد.
زارعی با تاکید بر اینکه زنجان استان قهرمان‌پرور در رشته‌های مختلف ورزشی کشور است، گفت: کوه بلقیس به استان زنجان تعلق دارد و می‌توان از ظرفیت آن برای توسعه این رشته ورزشی استفاده کرد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی افزود: هم اکنون سازمان‌های مختلفی در کشور بودجه‌هایی در بخش‌های فرهنگی دریافت می‌کنند و می‌توانند کمک حال هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی باشند.
وی به لزوم توسعه رشته یخ نوردی در استان اشاره کرد و گفت: این رشته مدال آور بوده و این استان نیز می تواند با سرمایه‌گذاری در این رشته قهرمانان نام‌آوری را معرفی کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.