• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
4

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد

  • کد خبر : 69726
  • 13 بهمن 1400 - 15:11
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد
بام نیوز: مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در سطح هشدار زرد از ورود سامانه ناپایدار جوی به استان در روز سه‌شنبه دوازدهم بهمن ماه سال جاری خبر داد که پیامد آن ابرناکی و افزایش شدت وزش باد خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، طبق بررسی نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی از عصر فردا این استان تحت تأثیر سامانه سرد و بارش زا قرار خواهد گرفت که ضمن بارش برف و باران در نیمه شمالی و نواحی سردسیر باعث وقوع بارشهای رگباری در نیمه جنوبی و در برخی از نواحی مرکزی استان خواهد شد.

پیامدهای فعالیت این سامانه، وزش باد شدید در برخی نقاط بویژه نواحی شرقی توام با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، بارش باران و برف در نیمه شمالی و سایر نواحی سردسیر و کوهستانی استان همراه باکولاک، بارش های رگباری در برخی نقاط بویژه نیمه جنوبی و اختلال در سیستم حمل و نقل خواهد بود.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد، خودداری از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و همراه داشتن تجهیزات زمستانی درترددهای جاده‌ای به خاطر یخ‌زدگی معابر و جاده ها و احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، فعالیت این سامانه ناپایدار جوی روز چهارشنبه هفته جاری پایان می یابد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.