• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

بارش‌ها در غرب اصفهان آغاز شد/ احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی

  • کد خبر : 80052
  • 25 آبان 1401 - 19:45
بارش‌ها در غرب اصفهان آغاز شد/ احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی
بام: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش باران در نیمه غرب استان خبرداد و گفت: بارندگی در مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان در ساعات عصر و شامگاه امروز پیش بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار بام با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به غرب استان، اظهار داشت: هم اینک در غرب استان و شهرستان‌هایی چون فریدونشهر و خوانسار باران می بارد و بارش در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان را از ساعات عصر و شامگاه امروز انتظار داریم.

وی با بیان اینکه امروز آسمان بیشتر مناطق استان قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش‌ها در مناطق مستعد گاهی رگباری و همراه با وقوع رعد و برق است و در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان احتمال بارش برف وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان، احتمال بارش برف در مناطق مرکزی را ضعیف دانست و گفت: در ارتفاعات کرکس در شمال استان اصفهان هم بارش برف محتمل است.

علی عسگریان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش و کمینه دما بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش دارد، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی بوئین و میاندشت با دمای صفر درجه و خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بام، اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی سه روز آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برپایه هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان، فعالیت این سامانه بارشی از اواخر فردا چهارشنبه بیست و پنجم آبان تشدید می‌شود و شدت فعالیت این سامانه در مناطق غرب و جنوب استان و نواحی همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان خواهد بود.

بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات برف، وقوع رعدوبرق، احتمال بارش تگرگ، مه آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید موقتی تا اواخر وقت پنجشنبه انتظار می‌رود ضمن اینکه روز جمعه دامنه بارش‌ها به نیمه شرقی استان کشیده خواهد شد.‌

لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، شکل گیری سیلاب‌های محلی، خسارت به صنعت کشاورزی و نیز اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان طی روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

در اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان توصیه شده، هموطنان نسبت به سفرهای برون شهری احتیاط کرده و از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و فعالیت کوه‌نوردی طی این مدت خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.