• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

بخشدار لواسانات :جست‌وجو برای یافتن کوهنورد مفقودی در ارتفاعات افجه ادامه دارد

  • کد خبر : 80014
  • 24 آبان 1401 - 19:02
بخشدار لواسانات :جست‌وجو برای یافتن کوهنورد مفقودی در ارتفاعات افجه ادامه دارد
بام: بخشدار لواسانات اعلام کرد: جست‌وجو برای یافتن کوهنورد ۶۵ ساله (آقا) در ارتفاعات روستای افجه (دشت هویج) که مفقودی وی شامگاه جمعه توسط هم‌نوردانش گزارش شده بود، همچنان ادامه دارد.

محمدرضا علی‌اکبری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بام اظهار داشت: با اعلام مفقودی کوهنورد دشت هویج، بلافاصله ظرفیت‌های محلی و بلدراه‌ها برای همراهی امدادگران اعزام و هماهنگی‌های لازم به منظور دسترسی‌های محلی نیز انجام گرفت‌.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز ناموفق از عملیات جست‌وجو تا پایان یکشنبه گذشته ۴۰ امدادگر از هلال احمر استان تهران به همراه سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام و عملیات تفحص ادامه یافت، اما متاسفانه تاکنون موفقیتی حاصل نشده و جست‌وجو برای یافتن کوهنورد گمشده تداوم دارد.

پیش از این هم معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: عملیات جست‌وجوی فرد مفقودی از روز جمعه گذشته ادامه یافته و با توجه به تاریکی شب، صعب‌العبور بودن منطقه و برودت هوا، پس از توقف شبانه، امروز صبح با اعزام یک تیم کوهنوردی از سر گرفته شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: عملیات جست‌وجوی کوهنورد گم‌شده در ارتفاعات آتشکوه در شمیرانات تهران ادامه دارد.

مرتضی مرادی‌پور در تشریح این خبر گفت: روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه یک نفر از تیم ۸ نفره کوهنوردان عزیمت کرده به آتشکوه با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس گرفته و از گرفتار شدن تیم در ارتفاعات آتشکوه در شمیرانات تهران خبر می‌دهد.

مرادی‌پور افزود: با دریافت این گزارش، تیم امداد کوهستان شمیرانات به منطقه اعزام شده و در عملیات جست‌وجو موفق به یافتن و انتقال اعضای تیم کوهنوردی به پایین کوه می‌شوند، اما یکی از کوهنوردان در راه بازگشت، از تیم جدا شده و دوباره مسیر خود را گم می‌کند.

لواسانات به سبب دارا بودن طبیعتی بکر و قله‌های مرتفع همواره مقصد کوهنوردان و گردشگری داخلی و خارجی واقع می‌شود.

این بخش از توابع شهرستان شمیرانات متشکل از شهر لواسان و ۲۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.