• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

برای پیشگیری از برف کوری چه باید کرد؟

  • کد خبر : 14652
  • 01 دی 1399 - 17:16
برای پیشگیری از برف کوری چه باید کرد؟
بام نیوز:عینک های محافظ مخصوص توده های یخچالی مانند عینک های آفتابی معمولی هستند اما برای جلوگیری از ورود نور به چشم دارای ترکیبات و ویژگی های اضافی مانند ضمائمی در دو طرف و پایین هستند.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،برای جلوگیری از برف کوری استفاده از عینک های محافظ پلاریزه ی ۱۰۰ درصد مسدود کننده ی UV ، عینک های آفتابی منحنی wraparound sunglasses یا عینک های محافظ مخصوص توده های یخچالی glacier goggles که تمام اشعه های UV را جذب می کنند و تنها ۱۰ درصد از نور مرئی را از خود عبور می دهند، بسیار توصیه می شود.

عینک های محافظ مخصوص توده های یخچالی مانند عینک های آفتابی معمولی هستند اما برای جلوگیری از ورود نور به چشم دارای ترکیبات و ویژگی های اضافی مانند ضمائمی در دو طرف و پایین هستند. این عینک ها ساخته شده از آینه و لنزهای پلاریزه شده هستند و از عینک های آفتابی معمولی تیره تر هستند.

هنگامی که هوا ابری می باشد ، از عینک های آفتابی یا عینک های محافظ برف استفاده کنید چرا که اشعه های UV از میان ابرها هم می توانند نفوذ کنند و به چشم ها آسیب وارد نمایند. برای اینکه عینک های محافظ برف بخار نگیرند و یا یخ نبندند ، در پایینِ قسمت منحنی و نه در بالا دارای سوراخ یا هواکشی است. این عینک ها در صورت محکم جای می گیرند و چشم ها و اطراف آن را کاملا می پوشاند.

برای جلوگیری از ورود اشعه های خورشیدی از بالا استفاده از کلاه ایمنی به همراه آفتابگیر یا نقاب الزامی است.

اگر به عینک آفتابی دسترسی نداشتید با استفاده از یک تکه نوار، مقوا، پوست درخت یا وسایل قابل دسترس یک عینک محافظ بسازید .

جلوگیری از برف کوری با استفاده از عینک های مخصوص در برف:

این وسایل را در قسمت بینی برش دهید و در نقطه دید دو سوراخ کوچک که برای دیدن کافی باشد ، ایجاد نمایید تا از ورود نور به داخل جلوگیری شود. برای ایجاد بیشتریمن محافظت این عینک دست ساز را با یک ریسمان و یا نوار به اطراف سر فرد محکم کنید.

اگر عینک همراه ندارید برای منحرف و دورشدن نور از چشمتان پلک ها را با دوده و یا زغال سیاه کنید این کار برخی از اشعه های مضر UV را جذب می کند.

قبل از رفتن در برف، نزد پزشک روید تا قطره های چشمی یا پمادهایی را برای برف کوری تجویزکند.

اگر می خواهید از لنز استفاده کنید ، از بعضی مارک های لنز که با UV عالی و مواد مسدود کننده ساخته شده اند ، استفاده نمایید . باید بدانید این لنزها تنها از قرنیه و مردمک حفاظت می کنند و از آسیب های وارده به بافت ملتحمه و یا پلک جلوگیری نمی کنند.

قبل از اینکه اتفاقی برای چشمانتان بیافتد باید به فکر پیشگیری باشید پس حتما برای محافظت از چشم در برابر اشعه UV همیشه عینک آفتابی خود را دم دست داشته باشید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14652
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : انجمن پزشکی کوهستان ایران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.