• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

برگزاری اولین اردوی هیمالیا نوردی استان بوشهر

  • کد خبر : 65298
  • 20 آذر 1400 - 20:47
برگزاری اولین اردوی هیمالیا نوردی استان بوشهر
بام نیوز: اولین اردوی آموزشی_استعدادیابی کارگروه هیمالیانوردی استان بوشهر برگزار گردید

به گزارش بام نیوز: اولين اردوى آموزشى-استعداديابى كارگروه هيماليانوردى هيأت كوهنوردى و صعودهاى ورزشى استان بوشهر در راستاى تحقق اهداف بلند مدت فدراسيون كوهنوردى و صعودهاى ورزشى ج.ا.ا جهت كشف استعدادهاى موجود در استانها بمنظور تربيت و پرورش افراد مستعد و تشكيل تيم صعودهاى بلند و هيماليانوردى كشور با حضور ٦ نفر شركت كننده در مورخه ١٨ آذرماه ١٤٠٠ در منطقه كوهستانى دنا، در شهر سی سخت استان كهگيلويه و بويراحمد و در مسير قله سيچانى طى يك برنامه دو روزه برگزار گرديد.
در روز اول اردو با توجه به شرايط فصلى از جمله بارش و همچنين ريزش متعدد سنگ در مسير جاده سرباز ( جاده منتهى به گردنه ى بيژن ) كه باعث بروز خطر براى وسايل نقليه مي شود از طرف اداره راه و ترابرى بصورت كامل همانند سالهاى قبل مسدود گرديده بود كه با اطلاع قبلى از اين موضوع از ابتداى شركت آبمعدنى اعضاء مسير را با كوله هاى سنگين طى نمودند كه در ساعت ٢٠:١٥ دقيقه با وجود صعود تا ارتفاع ٣٤٥٠ مترى مسير قله ى سيچانى بدليل سرماى زياد، وزش باد شديد كه باعث كاهش شديد دماى احساسى ميگرديد و همچنين يخ زدگى شديد برف باريده شده در مسير براساس تصميم اتخاذ شده از طرف كادر فنى تيم جهت برقرارى كمپ به ارتفاع ٣٠٠٠ مترى برگشته كه پس از حدود دو ساعت در ساعت ٢٢:١٥ با رسيدن به محل مناسب اقدام به برپايى كمپ و شب مانى نمود.
در روز ١٩ آذرماه تيم مجددا جهت ادامه برنامه از پيش تعيين شده توسط كادر فنى در ساعت ٠٧:٠٠ صبح تا محل چشمه ى سيچانى در ارتفاع ٣٦٥٠ مترى صعود نمود.
در طول مسير آموزشهاى موجود در طرح درسهاى دوره هاى كارآموزى برف مقدماتى و پيشرفته مرور و توسط نفرات اجرا گرديد.
با قرار گرفتن در ارتفاع ٣٦٥٠ مترى در زمانى مناسب جهت صعود و با وجود توانايى جسمانى و روانى اعضاء جهت ادامه صعود و صعود به قله اما بمنظور ارزيابى و اطلاع از سطح دانش و مهارت فنى تيم در اين زمان با وجود وزش باد شديد و سرما اقدام به انجام تمرينات آموزشى در زمانى نزديك به ٣ ساعت از جمله شبيه سازى سقوط و ترمز با داشتن كرامپون بروى كفش و بدون كرامپون نمود.
پس از اتمام تمرينات و ارزيابى نفرات تيم مجددا به ارتفاع ٣٠٠٠ مترى بازگشت و با جمع آورى كمپ اقدام به برگشت به ابتداى شهر سى سخت نمود.
اعضای شرکت کننده در این اردو: مسعود بجلی سرپرست، محمد محبی مسئول فنی، ساسان امینی، افشین پاپری، سعید معروفی، مهدیه بهروزی نیا، مسعود اشکوه، علیرضا بلال زاده می باشند.
– مسعود بجلى ( سرپرست )
– محمد محبى ( مسئول فنى )

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=65298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.