• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
2

برگزاری نخستین رویداد آموزش «بلد محلی و جستجوگر محلی»

  • کد خبر : 71942
  • 17 اسفند 1400 - 20:35
برگزاری نخستین رویداد آموزش «بلد محلی و جستجوگر محلی»
بام نیوز: نخستین رویداد آموزش «بلد محلی و جستجوگر محلی»، ۱۲ تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ استان خراسان رضوی شهرستان تربت‌جام، گرامیداشت پیش‌کسوت و خیر کوه‌نوردی این شهرستان، جناب آقای شرف‌الدین جلال احمدی و خانواده ایشان برگزار شد.

به گزارش بام نیوز، در آستانه اعیاد با برکت شعبانیه، برابر هماهنگی‌های انجام‌شده با فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، اولین دوره آموزش «بلد محلی و جستجوگر محلی» به میزبانی شایسته هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی شهرستان تربت‌جام با استعداد ۵۰ شرکت‌کننده در روزهای ۱۲ تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در مؤسسه آموزش عالی وحدت این شهرستان و کوهپایه‌های قله بزد برگزار گردید.

صبح پنج شنبه ۱۲ اسفندماه مراسم افتتاحیه با حضور آقایان مجید حسین‌پور رئیس کمیته همگانی فدراسیون، احمد زحمتکش رئیس هیئت استان، مهدی زارعی و سید عباس شوشتری اعضای هیئت رئیسه، جواد نوروزی فاتح اورست و پلنگ برفی و پهلوان اصغر عدالتیان از پیش‌کسوتان استان، محسن سپهری رئیس اداره ورزش و جوانان و احمد حاتمی نماینده جمعیت هلال احمر شهرستان و همچنین آقای شرف‌الدین جلال احمدی و خانواده ایشان آغاز و پس از تلاوت قرآن و سرود ملی، و خوشامدگویی به میهمانان و شرکت‌کنندگان توسط آقای جامی رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی شهرستان تربت‌جام، رئیس اداره ورزش شهرستان، رئیس هیئت استان و همچنین آقای شوشتری پیش‌کسوت و عضو هیئت رئیسه استان طی سخنان کوتاهی ضمن تجلیل از جناب جلال احمدی و خانواده ایشان، در خصوص برگزاری دوره آموزش بلد محلی و میزبانی توسط هیئت این شهرستان سخنانی را ایراد نمودند.

در ادامه پس از اجرای قطعات کوتاه موسیقی محلی تربت‌جام توسط هنرمندان این خطه، آقای حسین‌پور رئیس کمیته همگانی فدراسیون طی سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران میزبانی و برگزاری این رویداد که اولین دوره بلد محلی در استان خراسان رضوی است، نسبت به اهمیت و ضرورت برگزاری این دوره‌ها و شرایط و امتیازات آن توضیحاتی را ارائه نمودند.

مراسم پایانی افتتاحیه نیز تابلوهای یادمانی از طرف هیئت استان به آقایان شرف‌الدین جلال احمدی به پاس چندین دهه فعالیت خیرخواهانه ایشان در راه گسترش و ارتقای کوه‌نوردی شهرستان؛ حسین پور رئیس همگانی فدراسیون، جامی رئیس هیئت شهرستان، سپهری و شیری و صباغیان، رؤسای اداره ورزش، هلال احمر و مؤسسه آموزش عالی وحدت تربت جام اهدا گردید. و رئیس هیئت شهرستان میزبان هم هدایای نفیس «تربت‌جام به روایت تصویر» را به کادر آموزشی و اعضای هیئت رئیسه استان اهدا نمودند.

در این دوره ۴ روزه مباحث اصول کوه‌پیمایی شامل تعاریف و اصطلاحات، لوازم و تجهیزات، اصول گام‌برداری، تکنیک‌های عبور از رودخانه، تغذیه، خطرات و بقا در کوهستان، حفظ محیط کوهستان، جهت‌یابی، گره‌ها، اصول سنگ‌نوردی و آشنایی با صعود و حمایت ابتدایی و همچنین آشنایی با حوادث شایع کوهستان، ارگان‌های امدادی و عملیاتی، جستجو در کوهستان، حمل مجروح و…. توسط مدرسان دوره آقایان حسین‌پور، زحمتکش، کاوسی و خانم خواجه‌زاده به صورت تئوری و عملی آموزش داده‌شد.

ظهر روز یک‌شنبه ۱۵ اسفندماه نیز با برگزاری کلاس مرور همه مطالب و جمع‌بندی دوره، آزمون کتبی اولین دوره «بلد محلی و جستجوگر محلی» در محل مؤسسه آموزش عالی وحدت برگزار و دوره ختم گردید.

هیئت استان مراتب قدردانی خود را از فدراسیون و کمیته همگانی برای هماهنگی برگزاری این رویداد و هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی تربت‌جام برای میزبانی شایسته دوره، و همچنین از مؤسسه آموزش عالی وحدت، اداره ورزش و هلال احمر شهرستان برای همکاری و پشتیبانی اعلام و ابراز می‌دارد و به طور ویژه از جناب آقایان محمود جامی رئیس پرتلاش هیئت و خانواده محترم، سعید زوری دبیر، خانم بختیاری نایب‌رئیس، کادر فعال هلال احمر حاضر در دوره برای پوشش امدادی، و پیش‌کسوتان همیار و حاضر در دوره آقایان احمد جامی، خالق یعقوبی، امیر سلطانی، عبداله جلال احمدی و… دیگرانی که به هر نحو کمک‌های شایانی در برگزاری دوره داشتند نیز سپاس‌گزاری می‌نماید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.