• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
2

بهره‌برداری از ۱۱ پروژه جنگل‌داری و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی/اولین مدرسه همیار طبیعت در بیرجند افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 84374
  • 13 اسفند 1401 - 21:49
بهره‌برداری از ۱۱ پروژه جنگل‌داری و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی/اولین مدرسه همیار طبیعت در بیرجند افتتاح می‌شود
بام: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از راه اندازی اولین مدرسه همیار‌ طبیعت در بیرجند خبر داد و گفت: با بهره‌ برداری از ۱۱پروژه برای ۳ هزار نفر در استان اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

به گزارش بام، علیرضا نصرآبادی، مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته درختکاری اظهار داشت: در این هفته ۱۱ پروژه در ۸ شهرستان استان با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان از بوجه‌های ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۲ پروژه جنگل‌کاری و ۹ پروژه آبخیزداری است که ۷۱ هزار نفر در سطح  خراسان جنوبی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل منا*بع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری و جنگل‌داری هفته درخت‌کاری سال جاری برای ۱۴ هزار خانوار در ۲۲ روستای استان اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

نصرآبادی یادِآور شد: همچنین در حین و بعد از بهره‌برداری از ۱۱ پروژه جنگل‌داری و آبخیزداری خراسان جنوبی برای ۳ هزار نفر شغل پایدار فراهم می‌شود.

۸۰۰ هزار نهال آماده توزیع

وی با اشاره به طرح مردمی کارت یک میلیارد درخت در سطح کشور از سال ۱۴۰۲ طی چهار سال گفت: زمینه اجرای این طرح در خراسان جنوبی فراهم شده و ۸۰۰ هزار نهال آماده توزیع است و تا سقف یک میلیون نهال آمادگی تولید نهال را داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه تولیدی نهال در سال ۱۴۰۲ استان ۳ میلیون می‌باشد، ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی و اطلاع رسانی عمومی کاشت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نهال برنامه‌ریزی شده است.

نصرآبادی با اشاره به همزمانی یکصدمین سال تاسیس هلال احمر کشور با هفته درختکاری اظهار داشت: ۱۰۰ هزار نهال بصورت مشارکتی در همه شهرستانهای استان کاشته می‌شود.

وی از کاشت ۱۰ هزار نهال در کارخانجات خراسان جنوبی خبر داد و افزود:  ۵ هزار نهال در پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند و تعداد قابل توجهی نهال در پدافند هوایی و مرزبانی نیز در این هفته کاشته می‌شود.

افتتاح اولین مدرسه همیار طبیعت در بیرجند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح اولین مدرسه همیار طبیعت در بیرجند همزمان با سرلسر کشور متذکر شد: در مدارس کادر اداری، مربی و دانش‌آموزان مدارس با نحوه کاشت، پرورش و زیست محیطی درخت آشنا می‌شوند.

نصرآبادی از برگزاری مراسم نمادین نهالکاری بصورت مشارکتی با شهرداری بیرجند در مهرشهر خبر داد و گفت:  با همراهی دانش‌آموزان و سمن‌های فعال ۲ هزار و ۵۰۰ نهال در عرصه ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستانهای استان کاشت و بذرپاشی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ویژه کاشت نهال در روز ۱۴ شعبان(چراغ برات) در آرامستان های‌ خراسان‌جنوبی متذکر شد: آمادگی توزیع ۱۰ هزار نهال در این روز را داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت و حمایت حوزه صنعت و معدن استان در بحث کاشت نهال و توسعه فضای سبز تصریح کرد: معدن‌کار‌ی در شهرستان قائن در ۸۰۰ هکتار از اراضی پهنه معدنی خود نسبت به بذرپاشی و کاشت نهال‌های متناسب با اقلیم منطقه اقدام کرده است.

نصرآبادی یادآور شد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرشتانها، دیدار با خانواده ایثارگران و غبار روبی مزار شهدا، توزیع نهال، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستانها و تبلیغات میدانی مزایای‌ نهالکاری و توجه به فضای سبز و زیست‌محیطی از جمله برنامه‌های هفته درختکاری در خراسان جنوبی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.