• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

تاریخچه کوهنوردی همدان به صورت اصولی نگهداری شود

  • کد خبر : 36781
  • 29 فروردین 1400 - 13:46
تاریخچه کوهنوردی همدان به صورت اصولی نگهداری شود
بام نیوز: مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور از عکس های کوهنوردی همدان به عنوان اسنادی ارزشمند یاد کرد و گفت: این اسناد و عکس های تاریخی باید به صورت اصولی مرمت و نگهداری شود که ما آمادگی ثبت و ضبط آنها را به صورت تخصصی داریم.

به گزارش خبرنگار بام نیوز ، میثاق گودرزی امروز در بازدید از موزه کوهنوری استان اظهار داشت: مرکز اسناد همدان برای نگهداری، مرمت و آفت زدایی اسناد و عکس های تاریخی ورزشکاران پیشکسوت استان به خصوص در رشته کوهنوردی آمادگی دارد.

وی اضافه کرد: نمایش اصل اسناد و عکس ها به عنوان بخش بسیار مهم تاریخ معاصر و ورزش استان در فضای عمومی و نمایشگاهی موزه ضرورتی ندارد و این اسناد با ارزش باید در محیطی امن و به دور از حوادث مترقبه و غیر مترقبه حفظ شوند.

گودرزی گفت: مرکز اسناد همدان این آمادگی را دارد تا ضمن انتقال اسناد و عکس های پیشکسوتان کوهنوردی استان که در اختیار موزه قرار می دهند، به آرشیو ملی ایران، ضمن تنظیم صورتجلسه به نام اهداگر، همه اسناد را مورد مرمت و آفت زدایی قرار داده و در محیطی امن و تخصصی نگهداری و در سیستم یکپارچه «اسناد و کتابخانه ملی ایران» به صورت ملی و بین المللی ثبت کند.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور خاطرنشان کرد: از این اسناد و عکس ها فایل دیجیتال تهیه شده و ضمن انجام امور گرافیکی برای ارتقای کیفیت آنها، به صورت دیجیتال یا چاپ شده در موزه به نمایش درخواهند آمد.

او از راه اندازی موزه کوهنوردی همدان به عنوان یکی از استان های پیشرو در این ورزش قدردانی کرد و افزود: باید آثار، خاطرات، اسناد و مدارک پیشکسوتان حفظ و نگهداری شده و فعالیت های آنها در قالب های مختلف به خصوص تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیز با اشاره به همکاری پیشکسوتان ورزش استان در گردآوری آثار و راه اندازی موزه افزود: این موزه حاصل یک همکاری جمعی است که مورد تحسین فعالان این رشته ورزشی در کشور قرار گرفته است.

علیرضا گوهری از پیگیری برای ایجاد موزه ملی کوهنوردی کشور در همدان خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه رایزنی ها آغاز شده و امیدواریم در نیمه نخست سال جاری شاهد افتتاح موزه ملی کوهنوردی کشور در همدان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.