• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

تحقق آرزوی یک دختر معلول توسط یک دونده دوی کوهستان

  • کد خبر : 31465
  • 26 اسفند 1399 - 0:12
تحقق آرزوی یک دختر معلول توسط یک دونده دوی کوهستان
بام نیوز: اما سخت ترین قسمت کار، سختیهای روانی بود نه فیزیکی، زیرا یک روز قبل از صعود ما، یک مرد در این کوه جان خود را از دست داده بود.

از جمــادی مـــُردم و نـــامی شـدم
وز نمـــا مـردم به حیوان بــــر زدم

مـــردم از حیـــوانی و آدم شــــدم
پس چـــه ترسم کی ز مردن کم شدم

حمــلـة دیـگــر بمـــیرم از بشـــر
تا بـــرآرم از ملایـــک بــال و پــر

وز ملـک بــایــدم جستـن ز جو
کُــلُّ شَــیءهـالــک الـــّا وجــهه

ماریوس جیاناکو،دونده یونانی رویای الفرسیا توسیو دخترمعلول۲۲ ساله ،که سال هاست بامشکلات حرکتی دست وپنجه نرم می کندوآرزوی صعود به بلند ترین ارتفاع یونان یعنی کوه المپوس را داشت، محقق کرد.
الفتریا توسیو» که زندگیش به ویلچر وابسته است، به کمک یک تیم کوهنوردی به رهبری «ماریوس جیاناکو»‌ که بیش از ۵۰ بار قله ۲۹۱۷ متری المپوس را صعود کرده است، ودر مسابقات صحرانوردی وجنگل نوردی نیز سوابق درخشانی دارد، به این قله صعود کرد.
در حالی که کار حمل توسیو اغلب بر عهده جیاناکو بود و این کوهنورد در سخت ترین راهها ، توسیو را حمل کرد، دو کوهنورد دیگر نیز در این مسیر به جیاناکو کمک کردند.
دانشجوی معلولی که بلندترین قله یونان را فتح کرد.
«توسیو» ۲۲ ساله دانشجوی زیست شناسی و طرفدار ورزش های استقامتی به رویترز گفت: در مسیر صعود به قله بسیار احساساتی بودم و شوروشعف خاصی داشتم.
جیاناكو -فردی که توسیو را در یک کوله پشتی حمل کرد- گفت: مشکلات زیادی وجود داشت. برای نخستین بار بود که چنین پروژه ای انجام می شد و ما یک تیم از کوهنوردان ورزیده برای این کار سازماندهی کردیم.
وی افزود: اما سخت ترین قسمت کار، سختیهای روانی بود نه فیزیکی، زیرا یک روز قبل از صعود ما، یک مرد در این کوه جان خود را از دست داده بود.

کوه المپوس که در یونان باستان «مقر خدایان» شناخته می شد، برای صعود کوهنوردان آماتور و ضعیف خوب نیست، زیرا صخره های دندانه دار آن باعث شده است که «تخت زئوس» نامیده شود و کسانی که این صعود را انجام می دهند خطر شیب های بسیار تند و سنگ های لغزنده را به جان می خرند.
توسیو گفت: ترس زیادی وجود داشت زیرا صخره ها ما را محاصره کرده بودند، اما از پس آنها برآمدیم.
این موفقیت توجه «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان را جلب کرد. وی از طریق یک تماس ویدیویی به توسیو و جیاناکو تبریک گفت.
جیاناکو گفت: من هرگز کاری زیباتر از این انجام نداده ام و من فکر می کنم این کار مرا به عنوان یک کوهنورد کامل کرده است و می‌گوید؛ ارزش تمام مدال‌های دنیا در مقایسه با تحقق این آرزو برایم ناچیز به حساب می‌آید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.