• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

ثبت ۴۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه

  • کد خبر : 85820
  • 24 اردیبهشت 1402 - 0:02
ثبت ۴۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه حوادث کوهستان در استان در حال ثبت رکورد جدیدی است، گفت: ۴۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار بام با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمانشاه، اظهار کرد: در فصل بهار وقوع بارندگی امری طبیعی است اما با توجه به اعلام هشدار هواشناسی باید طی مدت اعلام شده مراقبت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه وقوع حوادث کوهستان در استان کرمانشاه از ابتدای امسال در حال ثبت رکورد جدیدی است که تاکنون ۴۰ حادثه با حدود ۱۰ فوتی به ثبت رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: طی روز گذشته (۲۲ اردیبهشت ماه) تنها سه حادثه کوهستان به صورت همزمان ثبت شده که نیروی‌های امدادی در حال انجام عملیات امدادونجات هستند.

محمدی بیان کرد: هم اکنون امدادگران هلال احمر در حال امدادرسانی به سه کوهنورد گرفتار در ارتفاعات امروله شهرستان صحنه هستند که تیم کوهستان هلال احمر کرمانشاه عملیات‌هایی بسیاری را از ابتدای سال جاری انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر حادثه دیدگان کوهستان در استان کرمانشاه غیر حرفه‌ای و عمدتاً کوه گرد هستند، خاطر نشان کرد: این افراد به دلیل عدم برخورداری از شرایط جسمانی آماده و دارا بودن بیماری‌هایی مانند تنگی نفس، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و… با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: از تمام مردم استان کرمانشاه درخواست می‌کنیم چنانچه دارای مشکلات جسمانی و شرایط خاص هستند از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و در این راستا نیازمند همراهی اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم برای کاهش حوادث هستیم.

محمدی اضافه کرد: تمام شعب شهرستانی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در آمادگی کامل قرار دارند و شماره ۱۱۲ هلال احمر آماده پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.