• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

جام جهانی سنگنوردی آمریکا

  • کد خبر : 43537
  • 11 خرداد 1400 - 19:01
جام جهانی سنگنوردی آمریکا
بام نیوز: رکورد ماده سرعت جهان ۷ بار شکست.

به گزارش بام نیوز، پس از لغو جامهای جهانی سال ۲۰۲۰ و مسابقات بهار ۲۰۲۱ در چین، نخستین مرحله از مسابقات جام‌های جهانی سنگ‌نوردی در ماده سرعت ۲۰۲۱ شاهد شگفتی خاصی بود و آن رکورد شکنی‌های پی‌درپی دو ورزشکار اندونزیایی در این مسابقات بود.

دو هم تیمی از اندونزی رکورد چهار ساله ماده سرعت را که متعلق به قهرمان نامدار ایرانی «رضا علیپور» با زمان ۵.۴۸ بود در یک روز شکستند! Kiromal Katibin ابتدا زمان را در رکورد گیری به ۵.۲۵۸ ارتقاء داد. سپس در فینال همین ورزشکار در رویارویی با دیگر هموطن خود Veddriq Leonardo که توانست رکورد او را به ۵.۲۰۸ کاهش دهد شکست خورد!
بدین شکل تنها در مدت چند ساعت این دو دوبار رکورد جهان را ارتقاء دادند.
اما نکته جالب ثبت رکوردهای ۵.۳۲۸ و ۵.۳۷۵ این دو در مرحله مقدماتی بود که هر دو رکورد نسبت به رکورد قهرمان جهان «رضا علیپور» کمتر بودند.
کاتیبین در یک چهارم نهایی نیز به رکورد ۵.۴۲ رسید و در نیمه نهایی این دو به ترتیب Katibin و Veddriq به کوردهای ۵.۳۵ و ۵.۳۸ رسیدند که باز از رکورد چهار سال قبل کمتر بود.
در فینال این دو رکورد شکن اندونزیایی به مصاف هم رفتند. «ودریک لئوناردو» دوباره موفق شد رکورد جدید ماده سرعت جهانی را با زمان ۵.۲۰۸ بشکند و به مقام نخست دست یابد. دیگر ورزشکار اندونزیایی «کرومال کاتیبین» در فینال سقوط کرد و به مقام دوم را بدست یافت. بدین شکل این دو در یک رویداد هفت بار رکورد قبلی جهان را شکستند.
به نظر می‌رسد این موفقیت علاوه بر یکنواختی سرعت بیشتر به دلیل پرش بلند و حذف گیره در پنل آخر مسیر باشد. و این نکته ای است که در صورت الگوبرداری توسط سایر سنگ‌نوردان این ماده می‌تواند موجب کاهش پی‌درپی رکورد ماده سرعت در رقابت های آتی باشد.

پی نوشت
در این مسابقات اغلب قهرمانان ماده سرعت آسیا و شرق اروپا بدلیل محدودیت‌های سیاسی و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا غائب بودند.
هرچند این رکورد شکنی‌ها توانست تا حدی جبران کمبود هیجان ناشی از غیبت ایشان را بنماید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.