• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

جزئیات ۲۱ کشته در مسابقه دوی کوهستان چین

  • کد خبر : 43220
  • 09 خرداد 1400 - 1:40
جزئیات ۲۱ کشته در مسابقه دوی کوهستان چین
انجمن پزشکی کوهستان ایران: تعداد بیست و یک دونده کوهستان در یک مسابقه فوق ماراتن در شمال غرب چین جان خود را از دست دادند.

روز شنبه ۲۲ می تعداد بیست و یک دونده کوهستان در یک مسابقه فوق ماراتن در شمال غرب چین جان خود را از دست دادند. هایپوترمی و سرمازدگی براثر کاهش دما و بارش باران و تگرگ در ارتفاع ۲۰۰۰ متری به طور ناگهانی یک روز آرام را برای ۱۷۲ دونده به یک آزمون بقا در کوهستان تبدیل کرد.

مسابقه دو کوهستان به طول ۱۰۰ کیلومتر، ساعت ۹ صبح روز شنبه در استان گانسو، در نزدیکی جنگل و رودخانه زرد آغاز شد. حدود ساعت ۱۳ بعد از ظهر، مابین مسافت ۲۰ تا ۳۱ کیلومتری هوا به یکباره تغییر کرده و بارش تگرگ، باران منجمد و وزش باد شدید منطقه را فرا می‌گیرد.

قبل از اینکه دما به طرز چشمگیری کاهش یابد دونده‌ها، با تجربه روز قبل و هوای گرم منطقه پوشاک مختصری را به همراه برده بودند.

ناگهان باد چنان شدید می‌شود که “ایستادن و حرکت روبه جلو دشوار می‌گردد. دونده‌ها چیزی جز سرمای کشنده احساس نمی‌کردند. آنها از بیم باد چهار دست و پا برروی زمین قرار گرفتند”.

مسئولین برگزاری مسابقه سرانجام هنگامی که مشخص شد تعدادی از شرکت کنندگان مفقود شده‌اند، مسابقه را متوقف می‌کنند. اگرچه جزئیات کاملا مشخص نیست، برخی از دوندگان در طی توفان راه خود را گم کردند. حدود نیمه شب، یعنی ۱۱ ساعت بعد، برخی از مفقودین اقدام به ارسال فیلم در WeChat کرده و خواستار کمک می‌شوند. در آن زمان، یعنی مدتها پس از غروب آفتاب، دما بیش از پیش کاهش یافته بود.

مقامات محلی، عملیات نجات گسترده‌ای شامل پرواز بالگرد امداد و نجات و جستجو با وسایل نقلیه سنگین را آغاز کردند. ۱۲۰۰ امدادگر دیگر نیز تپه‌های بکر و دره‌های عمیق را با پای پیاده جستجو نمودند. رویترز گزارش داد، رانش زمین به دنبال باران شدید مانع کار سریع نیروهای امدادی شده بود.

تا ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه، ۱۶ نفر کشته و پنج نفر مفقود اعلام شدند. صبح روز بعد، ستاد امداد و نجات تعداد کشته شدگان را ۲۱ نفر اعلام کرد. جستجو تا بعد از ظهر یک‌شنبه ادامه داشت. در آن زمان، آنها ۱۵۱ دونده باقی مانده را حساب کرده بودند. هشت نفر مصدوم نیز به بیمارستان انتقال داده شدند.

از آنجا که هواشناسی کاهش شدید دما را پیش بینی کرده بود، برگزاری همزمان این مسابقه موجب عصبانیت بسیار زیاد شهروندان و نیروهای دولتی شده است. در میان کشته شدگان نام لیانگ جینگ ۳۱ ساله، یکی از بهترین قهرمانان اولتراماراتن جهان به چشم می‌خورد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.